KPN vanaf volgend seizoen weer hoofdsponsor Eredivisie

20 april 2017, 15:04   Bijgewerkt: 20 april 2017, 16:17

KPN is vanaf volgend seizoen hoofdsponsor van de Eredivisie. De telecomgigant is al sinds 2014 'official partner' van de Nederlandse competitie en beide partijen hebben besloten de samenwerking uit te breiden. Het gaat om een deal voor vier seizoenen.

Met ingang van het komende seizoen kiest de Eredivisie voor maximaal twee partners. Beide posities zijn voor de komende jaren nu ingevuld met KPN als hoofdsponsor en VriendenLoterij als maatschappelijk partner. Tussen 1990 en 2002 was KPN ook al hoofdsponsor van de Eredivisie. De competitie heette toen achtereenvolgens PTT Telecompetitie, KPN Telecompetitie en KPN Eredivisie, maar de naamrechten maken ditmaal geen deel uit van de deal.

"KPN en de Eredivisie hebben een heden, verleden en met deze stap vooral ook een veelbelovende toekomst met elkaar", reageert Alex Tielbeke, commercieel directeur Eredivisie Media & Marketing, in een persbericht. "KPN brengt net als de Eredivisie mensen met elkaar in verbinding. Dat doen ze met hun producten en diensten, maar zeker ook met maatschappelijke initiatieven op het gebied van sport en cultuur. We vinden het daarom geweldig dat KPN de komende vier jaar vol overtuiging kiest voor de kracht van het Eredivisie voetbal en de clubs, het grootste marketingplatform van Nederland."

KNVB Bekerfinale: voorspel de winnaar en pak 100 keer je inzet!

KNVB Bekerfinale: voorspel de winnaar en pak 100 keer je inzet!

  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+

Reacties

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen