Toon Gerbrands is in zijn nopjes met de Mexicaanse samenwerking die PSV afgelopen week heeft gesloten. De algemeen directeur van de Eindhovenaren ziet veel commerciële kansen in het Zuid-Amerikaanse land. "Dit is een hele interessant connectie", aldus Gerbrands.
Tegenover FOX Sports vertelt hij over de samenwerking, die afgelopen week werd gesloten. "We zijn er een jaar mee bezig geweest", laat hij weten. Zo wordt er onder meer een partnerschap aangegaan met topclub Chivas Guadalajara. "Het nieuws dat we gingen samenwerken, is daar voorpagina-nieuws met een bereik van zo'n honderd miljoen mensen."
Gerbrands denkt dat PSV weleens een hele nieuwe afzetmarkt kan aanboren. "Toen wij bekend maakten met wat voor nummer Hirving Lozano ging spelen, hadden we achttien miljoen (!) hits. We waren op een gegeven moment populairder in Mexico City dan in Eindhoven." Vrijdagavond staat het Eredivisie-duel met Excelsior volledig in het teken van de Mexicaanse samenwerking, waarvan onder andere Carlos Salcido een ambassadeur is.
Lees ook: PSV gaat sportieve en commerciële samenwerking aan in Mexico
Welcome back @carlossalcido7! 😉#PSVEXC 🇲🇽 pic.twitter.com/pOrxVZRvMC
— PSV International (@psveindhoven) December 7, 2018
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen