Gerbrands over hoofdsponsor: "Nog een partij had interesse"

26 maart 2019, 23:53

PSV presenteerde afgelopen week de nieuwe hoofdsponsor: ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbonden zich aan de Eindhovenaren onder de naam 'Metropoolregio Brainport Eindhoven'. Maar er waren meer kapers op de kust: er was namelijk nóg een grote partij die interesse had in het hoofdsponsorschap van de regerend landskampioen.

Dat vertelt algemeen directeur Toon Gerbrands tegenover Voetbal International. Die partij was eveneens bereid om het bedrag te betalen dat PSV voor ogen had. "Maar dat bedrijf paste niet bij de kernwaarden van PSV", aldus Gerbrands. "We hadden al snel in de gaten dat we door moesten gaan op het idee zoals zich dat nu heeft gemanifesteerd. De totale commerciële waarde van PSV zal substantieel stijgen en dit is een wereldwijde primeur in sportmarketing."

Naar verluidt betalen alle vijf partijen hetzelfde bedrag, dat volgens VI zo'n anderhalf miljoen euro is. Het oude sponsorcontract met Energiedirect leverde PSV zes miljoen euro op per jaar, waardoor het een flinke opwaardering betekent.

Lees ook: Metropoolregio Brainport Eindhoven nieuwe hoofdsponsor PSV

Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan ontvang je hier voor €60,00 aan gratis weddenschappen!

Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan ontvang je hier voor €60,00 aan gratis weddenschappen!

  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+

Reacties

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen