FC Emmen's hoofdsponsor EasyToys pronkt haar logo níet op de shirts van jonge supporters. Op de kleine maatjes van FC Emmen-shirts staat de naam van dierenpark Wildlands, dat financieel in moeilijkheden zit en het steuntje daarom goed kan gebruiken. Het initiatief komt van de seksspeeltjeswinkel zelf.
Dat schrijft het Algemeen Dagblad. Na een heuse soap werd EasyToys alsnog hoofdsponsor van FC Emmen, nadat eerder de KNVB dat nog had verboden. Daardoor kwamen ze alsnog op het shirt te staan, maar dus niet voor de kinderen tot en met 18 jaar. "De Emmer dierentuin heeft zwaar te lijden onder de coronacrisis en kan wat extra naamsbekendheid goed gebruiken. Daarom gunnen we het park ruimte op de voetbaltenues voor de jeugd", legt Eric Idema, directeur van EasyToys, uit.
Lees ook: EasyToys tóch shirtsponsor FC Emmen: "Happy end"
Het bedrijf zag haar omzet flink stijgen naar aanleiding van alle commotie rondom het sponsorschap, met meer dan 100.000 extra bezoekers per dag. Ook de shirtjesverkoop van FC Emmen ging door het dak nadat de KNVB toestemming had gegeven. Op eigen initiatief werd er overigens gezocht naar een ander bedrijf voor op het shirt van de kinderen. Idema: "Al snel kwam Wildlands in beeld. Dit park is een begrip in de regio en we geven de mensen daar graag een extra steuntje in de rug in deze voor hen zware tijden. Het is een stukje burenhulp, of naoberschap, zoals wij dat hier noemen."
FC Emmen 🤝 EasyToys 🤝 Wildlands! 🐘
— FC Emmen (@FC_Emmen) October 15, 2020
Lees verder via https://t.co/5WeEdg94Ef pic.twitter.com/HsYS4RNrkR
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen