Snollebollekes over rel: 'Betere reclame kunnen we niet hebben'

10 juni 2021 – Rob Kemps heeft gereageerd op de ophef die is ontstaan rond de Snollebollekes-reclame van Jumbo. In de donderdageditie van De Telegraaf valt te lezen dat de KNVB de winkelketen een boze brief heeft gestuurd. Jumbo is gevraagd om de reclame aan te passen omdat het nu te veel lijkt alsof de gele supermarktketen betrokken is bij het EK, terwijl Albert Heijn de officiële partner van de bond is.

Snollebollekes over rel: 'Betere reclame kunnen we niet hebben'

In de brief heeft de KNVB zijn beklag over de Oranje-reclame gedaan. 'Betere reclame kunnen we niet hebben', reageert Kemps, zanger van de Snollebollekes, op Instagram. 'Zullen we er anders met z'n allen een mooi feestje van maken?! Ik dacht dat we het afgelopen jaar wel wat anders aan ons hoofd hadden… toch?!'

Dankzij de Oranje-campagne zou Jumbo enkele tienden van procenten marktaandeel hebben gewonnen. Dat komt in een markt van 44 miljard euro naar op een serieus bedrag. Jumbo is niet van plan om op het verzoek van de KNVB in te gaan en zal zijn reclame dan ook niet aanpassen. De reclame zou niet alleen bedoeld zijn voor het EK, maar ook voor onder meer de Olympische Spelen en de Tour de France.

Eredivisie