Ajax en hoofdsponsor Ziggo hebben hun samenwerking verlengd, zo maakt de Amsterdamse club vrijdagmorgen bekend. De nieuwe overeenkomst loopt door tot de zomer van 2025.
Dat betekent dat Ajax en Ziggo de samenwerking met twee jaar hebben verlengd; de vorige verbintenis liep door tot medio 2023. "Ziggo staat al sinds 2015 op ons shirt en je kunt gerust spreken van een partnership dat elk jaar beter en sterker wordt. We zijn Ziggo dankbaar voor de steun die ze reeds gaven en voor het vertrouwen in onze toekomst", aldus Menno Geelen, commercieel directeur Ajax.
Volgens De Telegraaf verzekert Ajax zich met het 'kunststukje' twee jaar langer van een vast bedrag van negen miljoen euro en twee miljoen euro aan bonussen, dat de kabelexploitant jaarlijks betaalt. "Als we in 2025 terugblikken op tien jaar hoofdsponsorschap, dan weet ik zeker dat we met voldoening terug zullen kijken op de sportieve successen die we deelden én op de manier waarop onze fans hebben kunnen profiteren van deze langdurige samenwerking", besluit Geelen.
Marcel de Groot, directeur consumentenmarkt VodafoneZiggo is trots op de verlenging van het hoofdsponsorschap en denkt dat de aantrekkingskracht van Ajax alleen maar zal toenemen. "In ons nieuwe klantprogramma Priority zal Ajax dus een grote rol spelen, naast andere partners zoals Ziggo Dome en MOJO. We kijken er enorm naar uit om onze klanten de magie van Ajax te laten ervaren, op een nog grotere en betere schaal dan voorheen, met ticketdeals en allerlei unieke ervaringen."