De Messi-gekte in Parijs begint krankzinnige vormen aan te nemen. Zijn nieuwe werkgever Paris Saint-Germain kondigde de transfer van de superster dinsdagavond laat aan en besloot direct shirts met zijn naam erop gedrukt in de verkoop te doen. Enkele minuten na de start van de verkoop was de volledige collectie al uitverkocht.
De shirts met Messi erop waren al na twintig minuten uitverkocht, maar ook losse shirts deden het goed: binnen twintig minuten waren er geen exemplaren niet meer te verkrijgen. Het tricot van de nieuwste aanwinst van PSG, die met rugnummer dertig gaat spelen, bleek mateloos populair. Voor het uitshirt betaal je liefst 160 euro per stuk.
Eerder liet een marketeer aan persbureau Reuters weten dat PSG de transfer van Messi door middel van onder meer shirtverkoop in no-time zou terugverdienen. Daar blijkt in de praktijk echter niet veel van waar. Van de verkochte shirts belandt slechts een deel daadwerkelijk op de rekening van de Franse grootmacht. Wel zal het toerisme in Parijs, het aanbod van sponsoren en de vraag naar tickets van PSG flink toenemen.
Messi gaat dit seizoen voor het eerst in 21 jaar een ander shirt dragen dan dat van FC Barcelona. De sterspeler moest noodgedwongen vertrekken uit Camp Nou wegens financiële problemen. Vandaag (woensdag) om 11.00 uur wordt de linkspoot gepresenteerd.