Feyenoord-directeur Dennis te Kloese is 'boos en teleurgesteld' vanwege het debacle met de Feyenoord App. Dat zegt de bestuurder in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Afgelopen weekend, voorafgaand aan het thuisduel met sc Heerenveen, ging het helemaal mis in De Kuip. De toegangspoortjes, die supporters door moesten met de app in plaats van de 'fysieke' seizoenskaart, haperden dusdanig dat de club besloot maar helemaal geen controle te houden zodat alle fans tijdig hun plek op de tribunes op konden zoeken.
Te Kloese vindt het nog steeds logisch dat Feyenoord met een app wil werken in plaats van een 'ouderwetse' kaart. "Ik denk niet dat het gek is voor een club als Feyenoord om een app te ontwikkelen met digitale kaarten. De meeste clubs hebben het en zo bezoek je ook de meeste concerten tegenwoordig. Dat het bij ons na een lange periode van voorbereiding en nadat het een paar keer goed is gegaan nu niet goed ging, betekent dat we schuld bij onszelf zoeken, dat we excuses moeten aanbieden en dit op een goede manier oplossen", zegt de bestuurder.
Morgen (woensdag) speelt Feyenoord opnieuw een thuisduel in de Eredivisie, als Fortuna Sittard op bezoek komt. Te Kloese legt uit waarom het niet opnieuw 'spannend' wordt voor de fans: "We zijn terug gegaan naar de tekentafel, dat is het beste besluit. Het ging helemaal fout. De hardcard keert nu terug. En tegen Fortuna Sittard wordt naar de ticketshop verwezen." De Rotterdammers hebben 'de intentie' om de hardcard voorlopig in te blijven zetten: "Maar het kost even tijd om dat te drukken en te versturen", legt Te Kloese uit. Zijn eigen gevoel bij het debacle zat 'tussen boos en teleurstelling' in, zegt de bestuurder. "Het is frustrerend om te zien hoe het zaterdag liep. Wie verantwoordelijk is? Ik ben niet dagelijks bezig met ticketing, maar ik moet wel de mensen aansturen om de juiste beslissingen te nemen", aldus Te Kloese.