Feyenoord heeft een belangrijke slag geslagen op het gebied van sponsoring. Acht jaar lang was het logo van Adidas te zien op het shirt van Feyenoord, maar vanaf de zomer van 2023 zal dat Castore zijn. Het kledingmerk gaat een exclusieve samenwerking aan met Feyenoord voor zes jaar lang.
Het goed ingevoerde 1908.nl maakt daar melding van. Het gaat Feyenoord een bedrag van zo'n acht miljoen euro per seizoen opleveren. Het contract zal aflopen medio 2029, waardoor Feyenoord in totaal een kleine vijftig miljoen euro overhoudt aan de deal. Daarnaast geeft Castore de garantie dat Feyenoord de tenues nog altijd volledig naar eigen wens mag blijven ontwerpen.
Daarmee gaat Feyenoord zelfs meer verdienen dan aan de shirtsponsor. Europarcs betaalt namelijk 5,5 miljoen euro per seizoen om op het shirt te mogen staan. Nooit eerder ontving Feyenoord zo'n hoge sponsorvergoeding. In het contract is eveneens opgenomen dat Castore geen deal mag sluiten met Ajax en PSV in de komende drie jaar.
Lees ook: Topscorer Til reageert op vragen over toekomst
Castore is een Engels bedrijf en bestaat pas sinds 2015. Onder meer tennisser Andy Murray heeft een groot aandeel in het merk en het hoopt de komende jaren nog meer clubs in de voetbalwereld te kunnen overtuigen van een samenwerking.