PSV heeft Energiedirect.nl gestrikt als hoofdsponsor voor de komende drie seizoenen. Met de deal, die ingaat per 1 juli 2016, is op jaarbasis circa zes miljoen euro gemoeid. Dat bedrag kan door middel van prestatiebonussen met nog een miljoen oplopen.
Na dit seizoen verdwijnt Philips van het shirt bij de titelkandidaat. Het elektronicaconcern en PSV hebben de langste sponsorrelatie ter wereld. De nieuwe geldschieter Energiedirect is een dochteronderneming van energiereus Essent - zelf shirtsponsor van FC Groningen. PSV is ruim een jaar op zoek geweest naar een nieuwe hoofdsponsor. "Wij hebben een partner gevonden die past bij onze visie op ondernemen", zegt algemeen directeur Toon Gerbrands op de website van de Eindhovense club. "De manier waarop zij zich aan ons hebben gepresenteerd is zeer professioneel."
Mark van Zon, commercieel directeur van Energiedirect, vindt dat PSV uitstekend aansluit bij de doelstellingen van het bedrijf. "Dit is een prachtige club met een rijke historie en een vaste waarde in de top van de Eredivisie. PSV is bovenal een ondernemende, innovatieve club met de ambitie om te groeien."
Philips bouwt zijn sponsorbijdrage de komende seizoenen langzaam af. Het concern blijft zijn naam verbinden aan het stadion van de Brabanders.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.
Inloggen