Het is de vraag of Ziggo de komende jaren de hoofdsponsor van Ajax blijft. Het kabelbedrijf is sinds 2015 de hoofdsponsor van Ajax, maar het huidige contract loopt over een jaar af. Volgens Arno Vermeulen heeft Ziggo een ‘dreigement’ uitgedeeld in een eerste gesprek met Michael van Praag, de voorzitter van de raad van commissarissen van Ajax.
Ajax wordt de laatste jaren geteisterd door controversiële dossiers en alle gebeurtenissen zouden de club hun hoofdsponsor kunnen kosten. “Ziggo is de shirtsponsor, met een contract tot 2025. Normaal ga je een jaar voor het einde van het contract onderhandelen. Afgelopen maandag is dat gebeurd. De CEO Jeroen Hoencamp heeft koffiegedronken met Van Praag. De boodschap was heel pittig”, zegt Vermeulen zondagavond bij Studio Voetbal.
“Het contract loopt af, ze betalen negen miljoen euro per jaar met premies die kunnen oplopen tot twee miljoen, dus per jaar kunnen ze uitkomen op elf miljoen. Dat is echt heel veel geld, veel meer dan andere clubs in Nederland”, weet de chef voetbal van de NOS. “Ziggo heeft gezegd: ‘We weten het eigenlijk niet. Het zou best kunnen zijn dan wij er niet zoveel trek in hebben als jullie je leven niet gaan beteren.’”
“Als je ziet wat er de afgelopen jaren is gebeurd bij Ajax, hoe slecht het kompas stond, dat willen en kunnen ze zich niet permitteren. Het is een dreigement richting Ajax”, stelt Vermeulen. “Ze neigen wellicht nog eerder naar niet verlengen dan naar wel verlengen. Dan moet Ajax nog maar een sponsor vinden die er zoveel geld in wil steken.”
🔗 Kenneth Taylor: 'Daar wil ik liever niet op ingaan, als u dat begrijpt. Dankuwel'
Kenneth Taylor ging een onderwerp uit de weg op de persconferentie na Ajax - FC Twente.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Op dit moment vertegenwoordigt Ajax uiteaard geen meerwaarde ten opzichte van de andere Nederlandse clubs. Bovendien komen ze de laatste twee jaar eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Er is geen moment geweest waarop Ziggo zich kon presenteren als de 'trotse' sponsor van Ajax. Dus ik kan me wel voorstellen dat Ziggo op dit moment twijfelt.
Gok wereld, olie landen.. er is er echt wel 1 die net zoveel of meer in gaat pompen. 😂
Ja mij maakt het weinig uit, het is toch nooit mooi op een voetbalshirt. Weinig logo’s op shirts waarbij ik denk “dat past mooi bij elkaar”.
Adidas heb je al, 10/12 miljoen per jaar geloof ik?
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Op dit moment vertegenwoordigt Ajax uiteaard geen meerwaarde ten opzichte van de andere Nederlandse clubs. Bovendien komen ze de laatste twee jaar eigenlijk alleen negatief in het nieuws. Er is geen moment geweest waarop Ziggo zich kon presenteren als de 'trotse' sponsor van Ajax. Dus ik kan me wel voorstellen dat Ziggo op dit moment twijfelt.
Gok wereld, olie landen.. er is er echt wel 1 die net zoveel of meer in gaat pompen. 😂
Ja mij maakt het weinig uit, het is toch nooit mooi op een voetbalshirt. Weinig logo’s op shirts waarbij ik denk “dat past mooi bij elkaar”.
Adidas heb je al, 10/12 miljoen per jaar geloof ik?