Aanhang FC Twente brandt in open brief KNVB af

Jw
23 mei 2016, 20:07

De supportersgroepen van FC Twente staan volledig achter de club. Dat is duidelijk geworden uit een open brief van de verenigingen, waarin de huidige clubleiding een hart onder de riem wordt gestoken en de beslissing van de KNVB wordt bekritiseerd.

De supportersverenigingen van FC Twente en 'Twente, verenigt!' benadrukken in de brief dat FC Twente failliet gaat, indien de voorgestelde degradatie wordt doorgedrukt. "Fouten zijn er door de club gemaakt en de bestraffing daarvoor is terecht. Wat er nu gebeurt, is echter buiten iedere proportie. Zoals de bond zelf al aangeeft, is intrekken van de licentie een te zware straf. Het betekent de doodsteek voor de club. Degradatie buiten de reglementen om heeft in feite hetzelfde effect, omdat de opties tot financieel herstel komen te vervallen. De grote verliezer is de voetbalsport zelf en de fans die de sport maken."

"We staan als club letterlijk voor de dood of de gladiolen en steunen de club in haar gang door de gerechtelijke molen. Wellicht bestaat onze club over een tijd niet meer, dat is voor ons niet te bevatten. 30.000 supporters bij iedere thuiswedstrijd, het op drie na trouwste uitpubliek, een schitterend stadion in een regio die voetbal ademt en een mooie historie heeft", luidt het vervolg in de brief.

"In de hoop dat het bovenstaande voortaan in de berichtgeving meegenomen wordt, sluiten wij af met de woorden die we desnoods meenemen in het door de KNVB gedolven graf:

FC Twente boven alles

FC Twente is mijn club

Als ze winnen ga ik los

Bij verlies blijf ik trots

FC Twente heel mijn leven lang!!!!"

FC Twente ging in beroep tegen het besluit om de Tukkers te laten degraderen naar de Jupiler League. "Wij willen in de Eredivisie voetballen. De maatregelen die nu worden genomen staan gewoon niet in het licentiereglement", legde interim-directeur Onno Jacobs onlangs nog uit tegenover FOX Sports.

Pak 100x je inzet als PSV minimaal 2 keer scoort tegen Heerenveen!

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.