FC Barcelona is een meerjarige samenwerking aangegaan met Spotify. Het muziekstreamingsplatform zal per seizoen 2022/23 Rakuten opvolgen als hoofdsponsor van de club. De club heeft een overeenkomst voor vier jaar bekend gemaakt.
De samenwerking met Spotify hing al langere tijd in de lucht. Het bedrijf zal sponsor hoofdsponsor worden van zowel de mannen- als de vrouwentak van de club en zal bovendien niet alleen op de shirts te zien zijn. Ook de naam van het stadion zal namelijk worden gewijzigd. Camp Nou zal vanaf komende zomer Spotify Camp Nou gaan heten.
"We zijn trots om een baanbrekende samenwerking aan te gaan met een wereldberoemde organisatie als Spotify", zo luidde de reactie van president Joan Laporta op de website van de club. "Deze overeenkomst stelt ons in staat om de club dichter bij de fans te brengen en hen zich nog meer onderdeel van de Barça-familie te laten voelen."
De club maakte niet bekend wat voor bedragen de samenwerking Barcelona zal gaan opleveren. Spaanse media spreken echter van een jaarlijks bedrag van ongeveer zeventig miljoen euro.