Doelpuntenmaker Gaaei vindt kritiek op defensieve kwaliteiten overdreven

3 mei 2026, 09:02
Gaaei
Foto: © ESPN
4 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Anton Gaaei speelde zaterdagavond tegen PSV een sterke wedstrijd en scoorde ook een fraai doelpunt. Toch blijven criticasters zeggen dat hij defensief gezien niet goed genoeg is. Daar is de Ajax-verdediger het niet mee eens.

Ajax - PSV (2-2) ontvlamde zaterdag al snel: binnen 33 seconden vond Ricardo Pepi het net al voor de landskampioen. Ajax besloot wat extra gas bij te geven en zag dat ook weer snel uitbetaald worden: na elf minuten stond de gelijkmaker van Gaaei op het scorebord. Na een korte corner en een pass van Mika Godts kwam de bal voor de voeten van de Deense back, die met een poeier Matej Kovar verschalkte. Uiteindelijk eindigde het duel in 2-2.

Artikel gaat verder onder video

Na afloop spreekt Hans Kraay jr. met Gaaei, die wel wat baalt van het resultaat. "Ik wilde drie punten, maar we kregen er maar één." Op persoonlijk vlak kan de rechtervleugelverdediger echter alleen maar tevreden zijn. "Het is altijd fijn om het team te helpen. Ik denk wel dat we meer verdienden, maar één punt is beter dan nul."

Vervolgens bespreekt Kraay jr. met Gaaei de kritieken die vaak te horen zijn: aanvallend zou de back goed zijn, verdedigend juist niet. "Ik denk dat ik verdedigend beter ben geworden", stelt de Ajacied vervolgens. "Natuurlijk moet ik nog wat dingen verbeteren. Als je het vergelijkt met bijna drie jaar geleden (Gaaei voegde zich in augustus 2023 bij de Ajax-selectie, red.), heb ik mezelf flink verbeterd, zou ik zeggen." De Deen werkt momenteel vooral aan zijn focus en timing, laat hij weten. "Maar ik denk niet dat ik defensief zo slecht ben als sommige mensen denken."

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
4 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Kramer
Erkende gebruiker! Meer info
2.990 Reacties
1.368 Dagen lid
19.980 Likes
Kramer
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Tja is het CL waardig? Nee dat niet. EL en Eredivisie zeker wel. Zijn schot en drive zijn echt goed, er loopt geen gelijke rechtsback in de eredivisie rond. Maar verdedigend is hij nog erg onbezonnen en wild vind ik, je hoopt elke x dat het goed afloopt en dat i geen kaart krijgt. Rosa is rustiger, denkt beter na maar heeft niet de drive naar voren als Gaaei en zijn schot is ook zeker niet te vergelijken. Ajax heeft ondanks het slechte seizoen minder goals tegen dan vrijwel elke club, alleen Twente doet het beter. En dat met een belabberde keeper en nog steeds geen vaste achterhoede.

EttoE
92 Reacties
486 Dagen lid
139 Likes
EttoE
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Gaaeij is een aanvallende back met een goed schot, die te vaak uit positie staat in de verdediging en niet zo goed is zonder bal. Hij is geen slechte verdediger, maar hij verdedigt niet goed genoeg omdat zijn energie vooral in rushes naar voren gaat. Je ziet het verschil met een echt goede verdediger wanneer je Tomiyasu aan het werk ziet, die staat altijd op de goede plek. Tenzij hij rood heeft gepakt de vorige wedstrijd :-)

Allback
Erkende gebruiker! Meer info
1.155 Reacties
1.368 Dagen lid
5.792 Likes
Allback
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Als hij goed kon verdedigen dan had hij bij Real Madrid in het veld gestaan. Een zeer beperkte verdediger die het niveau van Ajax niet aankan. Het niveau waar Ajax eigenlijk op zou moeten zitten. Elke Ajax speler zou zeggen dat het niveau prima is bij Ajax, maar Ajax heeft niet voor niets een gigantische achterstand op PSV.

Kicker
430 Reacties
712 Dagen lid
970 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Aanvallend is die heel goed maar verdedigend laat hij te veel steken vallen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
4 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Kramer
Erkende gebruiker! Meer info
2.990 Reacties
1.368 Dagen lid
19.980 Likes
Kramer
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Tja is het CL waardig? Nee dat niet. EL en Eredivisie zeker wel. Zijn schot en drive zijn echt goed, er loopt geen gelijke rechtsback in de eredivisie rond. Maar verdedigend is hij nog erg onbezonnen en wild vind ik, je hoopt elke x dat het goed afloopt en dat i geen kaart krijgt. Rosa is rustiger, denkt beter na maar heeft niet de drive naar voren als Gaaei en zijn schot is ook zeker niet te vergelijken. Ajax heeft ondanks het slechte seizoen minder goals tegen dan vrijwel elke club, alleen Twente doet het beter. En dat met een belabberde keeper en nog steeds geen vaste achterhoede.

EttoE
92 Reacties
486 Dagen lid
139 Likes
EttoE
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Gaaeij is een aanvallende back met een goed schot, die te vaak uit positie staat in de verdediging en niet zo goed is zonder bal. Hij is geen slechte verdediger, maar hij verdedigt niet goed genoeg omdat zijn energie vooral in rushes naar voren gaat. Je ziet het verschil met een echt goede verdediger wanneer je Tomiyasu aan het werk ziet, die staat altijd op de goede plek. Tenzij hij rood heeft gepakt de vorige wedstrijd :-)

Allback
Erkende gebruiker! Meer info
1.155 Reacties
1.368 Dagen lid
5.792 Likes
Allback
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Als hij goed kon verdedigen dan had hij bij Real Madrid in het veld gestaan. Een zeer beperkte verdediger die het niveau van Ajax niet aankan. Het niveau waar Ajax eigenlijk op zou moeten zitten. Elke Ajax speler zou zeggen dat het niveau prima is bij Ajax, maar Ajax heeft niet voor niets een gigantische achterstand op PSV.

Kicker
430 Reacties
712 Dagen lid
970 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Aanvallend is die heel goed maar verdedigend laat hij te veel steken vallen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen