Vitesse vult de vrijgekomen ruimte op de shirt, ontstaan door de breuk met hoofdsponsor Zuka.nl, voorlopig op bijzonder nobele wijze in. De Arnhemse club speelt voorlopig met de uiting van het goede doel Spieren voor Spieren op het shirt.
"We waren in eerste instantie op zoek naar een vervangende commerciële partij voor de rest van dit seizoen. Die zoektocht heeft tot nu toe niet het gewenste resultaat opgeleverd. Om die reden speelden wij de laatste twee wedstrijden zonder sponsor. Dat vinden wij zonde van de gemiste exposure en daarom hebben we gekeken of we ‘for the time being’ een interessante maatschappelijke partij konden vinden. In Spieren voor Spieren hebben wij deze gevonden", zegt Paul van der Kraan, de algemeen directeur van Vitesse, op de officiële website van de Arnhemse club.
Joost Wijnhoud, directeur de stichting Spieren voor Spieren, kan zijn geluk niet op. "Uiteraard zijn we als Stichting bijzonder blij en dankbaar met deze prachtige samenwerking. Een mooie match. Sporten en spieren horen bij elkaar. Sporten staat voor vrijheid en genieten van het leven. Als sporter, voel je dat. Een spierziekte maakt sporten moeilijk, pijnlijk of zelfs onmogelijk. Als sportiefste goede doel van Nederland zijn we heel blij dat Vitesse op deze manier helpt. Het is fantastisch dat deze shirt-exposure van Vitesse bijdraagt aan de bekendheid van de stichting."
Spieren voor Spieren maakt zondag tegen Feyenoord al zijn 'debuut' op het shirt.