Feyenoord heeft een bekende naam als nieuwe hoofdsponsor gestrikt. Autofabrikant Opel keert vanaf volgend seizoen terug op het shirt van de Rotterdamse club. Beide partijen hebben elkaar gevonden in een contract tot de zomer van 2017.
Opel was tussen 1984 en 1989 ook al als hoofdsponsor aan Feyenoord verbonden. De huidige geldschieter ASR besloot onlangs de ruimte op de shirts de rest van het seizoen beschikbaar te stellen voor Diergaarde Blijdorp. De geste is bedoeld om de dierentuin meer onder de aandacht te brengen.
Feyenoord bracht maandag tijdens de persconferentie in eigen stadion geen financiële details van de overeenkomst met Opel naar buiten. "Maar het mag duidelijk zijn dat deze deal voor rust en continuïteit zorgt", aldus een opgetogen commercieel directeur Mark Koevermans.
Trainer Ronald Koeman, evenals de managing director van Opel ook aanwezig bij de persconferentie, ziet de terugkeer van de autofabrikant als een nieuwe bevestiging van de groei die Feyenoord doormaakt. "Stukje bij beetje maken we de opgelopen achterstand weer goed."