Ajax noteert nettoverlies van bijna 40 miljoen euro

29 september 2025, 21:13
Ajax noteert nettoverlies van bijna 40 miljoen euro
Foto: © Imago
20 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Ajax heeft de jaarcijfers over de periode 1 juli 2024 tot 30 juni 2025 gepresenteerd. De Amsterdamse club noteerde voor het boekjaar 2024/25 een verlies van 37,3 miljoen euro.

Ajax schrijft het verlies grotendeels toe aan de transferopbrengst. Die veel lager lag uit dan in het seizoen 2023/24. “Dit resultaat is voor het overgrote deel toe te schrijven aan een lager transferresultaat ten opzichte van het seizoen 2023/2024”, klinkt de club.

Artikel gaat verder onder video

Verder schrijft Ajax dat de netto-omzet met € 26,1 miljoen euro steeg naar 178,1 miljoen euro, voornamelijk gedreven door hogere Europese premies, toegenomen kaartverkoop (door meer wedstrijden) en groei van commerciële inkomsten.

De kosten stegen met 6,2 miljoen euro naar 197,5 miljoen euro, grotendeels te verklaren door gerelateerde kosten aan de hogere omzet, meer wedstrijden en anderzijds door stijging in salariskosten gedreven door met name hogere tekengelden en bonussen voor het bereiken van de competitiefase van Champions League.

De opbrengst van verkochte spelers bedraagt 10,3 miljoen euro. Vorig seizoen werden onder meer Steven Bergwijn (Ittihad Club), Gerónimo Rulli (Olympique Marseille), Silvano Vos (AC Milan) en Jakov Medic (Norwich City) verkocht. Na afschrijvingen op transfersommen bedraagt het transferresultaat 31 miljoen euro negatief.

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
7 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Hoe kan dit nou de rijkste club heeft geen dub. Gaat geweldig daar.

CG
3.545 Reacties
1.066 Dagen lid
14.017 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@ERIMIR. Is zeker waar !!

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

300 mln grote vriend.

B. Algehakt
31 Reacties
541 Dagen lid
86 Likes
B. Algehakt
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Koppenlezers! Jullie hebben echt geen idee. Genoeg eigen vermogen. Dit tikje kan Ajax wel hebben. Rotterdamse club was gelijk failliet verklaard. Dat is het verschil.

Heitinga
25 Reacties
269 Dagen lid
14 Likes
Heitinga
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@B. Algehakt, wij hebben altijd nog onze “vrienden & supporters” / subsidies die Feyenoord staande houden.

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Feyenoord heeft geen subsidies nodig. Doet altijd alles op eigen kracht.

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Arena Emirir waar zijn jullie kiekeboe, dus Ajax heeft 22mln betaald om mee te mogen doen met de CL. jullie betalen om je ass te laten kicken, dat heet prostitutie met voorkeuren

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Kameraden, netto serieus, ik kan dit niet aan, wtf😂😂😂

Quarlon
Erkende gebruiker! Meer info
1.168 Reacties
1.367 Dagen lid
4.290 Likes
Quarlon
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Dit jaar zullen de transferopbrebgsten ook wel laag zijn. De periode liep tot juli. Is een behoorlijk verlies

Allback
Erkende gebruiker! Meer info
1.155 Reacties
1.367 Dagen lid
5.792 Likes
Allback
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Nou niet verrassend. Hoge salarissen, geen Champions League en grote afschrijvingen. Met de huidige Champions League zullen de cijfers de volgende keer er weer beter uit zien. Maar zoals het nu in de competitie gaat zal er geen Champions League gehaald worden voor volgend seizoen. Zo gaan de cijfers omlaag, omhoog en weer omlaag.

dilima1966
3.701 Reacties
1.108 Dagen lid
17.652 Likes
dilima1966
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Ik had wel voorspeld dat ajax niet zo lekker uit de bus zou komen met de jaar schijvers hier is nog niet het verlies van 2025 2026 bijeen gegrepen dat zal volgende keer fors zijn aan verlies van verkoop spelers

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
7 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Hoe kan dit nou de rijkste club heeft geen dub. Gaat geweldig daar.

CG
3.545 Reacties
1.066 Dagen lid
14.017 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@ERIMIR. Is zeker waar !!

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

300 mln grote vriend.

B. Algehakt
31 Reacties
541 Dagen lid
86 Likes
B. Algehakt
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Koppenlezers! Jullie hebben echt geen idee. Genoeg eigen vermogen. Dit tikje kan Ajax wel hebben. Rotterdamse club was gelijk failliet verklaard. Dat is het verschil.

Heitinga
25 Reacties
269 Dagen lid
14 Likes
Heitinga
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@B. Algehakt, wij hebben altijd nog onze “vrienden & supporters” / subsidies die Feyenoord staande houden.

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Feyenoord heeft geen subsidies nodig. Doet altijd alles op eigen kracht.

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Arena Emirir waar zijn jullie kiekeboe, dus Ajax heeft 22mln betaald om mee te mogen doen met de CL. jullie betalen om je ass te laten kicken, dat heet prostitutie met voorkeuren

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Kameraden, netto serieus, ik kan dit niet aan, wtf😂😂😂

Quarlon
Erkende gebruiker! Meer info
1.168 Reacties
1.367 Dagen lid
4.290 Likes
Quarlon
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Dit jaar zullen de transferopbrebgsten ook wel laag zijn. De periode liep tot juli. Is een behoorlijk verlies

Allback
Erkende gebruiker! Meer info
1.155 Reacties
1.367 Dagen lid
5.792 Likes
Allback
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Nou niet verrassend. Hoge salarissen, geen Champions League en grote afschrijvingen. Met de huidige Champions League zullen de cijfers de volgende keer er weer beter uit zien. Maar zoals het nu in de competitie gaat zal er geen Champions League gehaald worden voor volgend seizoen. Zo gaan de cijfers omlaag, omhoog en weer omlaag.

dilima1966
3.701 Reacties
1.108 Dagen lid
17.652 Likes
dilima1966
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Ik had wel voorspeld dat ajax niet zo lekker uit de bus zou komen met de jaar schijvers hier is nog niet het verlies van 2025 2026 bijeen gegrepen dat zal volgende keer fors zijn aan verlies van verkoop spelers

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen