Correia diep teleurgesteld na niet-gegeven penalty: 'Wauw met dikke hoofdletters, dit doet oprecht heel veel pijn'

25 januari 2026, 15:16
Correia Tejan
Foto: © ESPN
7 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Anthony Correia kan niet geloven dat zijn ploeg Telstar zondag geen penalty heeft gekregen tegen AZ. Jeroen Zoet hield Kay Tejan enkele seconden vast in het strafschopgebied in de tweede helft. Uiteindelijk wonnen de Alkmaarders met 0-1.

Telstar deed in dit duel weinig onder aan AZ en had eigenlijk een gelijkspel verdiend. Die was er mogelijk ook gekomen, als arbiter Robin Hensgens een strafschop had toegekend aan de thuisploeg. Na negentig minuten was het enige doelpunt van Isak Steiner Jensen doorslaggevend.

Artikel gaat verder onder video

Na afloop ziet Correia de beelden terug rondom het penaltymoment. Hij slaat steil achterover als hij ziet hoe Tejan enkele seconden wordt vastgehouden door Zoet. "Oh wat erg!! Ik zag het op onze kleine camera en ik dacht: hmm dit lijkt wel een penalty. Dus ik zei: 'Ga eens kijken naar de VAR' (tegen de vierde man)."

De coach van Telstar is zeer overtuigd dat het om een arbitrale dwaling gaat. "Een, twee, drie, nee, honderd procent. Dit is wel erg. Oh, dit doet oprecht heel veel pijn." Vervolgens richt hij zich tot de scheidsrechters en de VAR. "Het doet pijn dat we mensen hebben die dit niet als penalty scharen. Wauw. Gewoon wauw met dikke hoofdletters", zegt de oefenmeester, die niet op een boze manier het interview afwerkt.

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
6 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Veluwe
172 Reacties
247 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

duidelijke strafschop en ook nog een rode kaart

jerommeke1973
360 Reacties
1.368 Dagen lid
1.004 Likes
jerommeke1973
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@Veluwe penalty is overduidelijk. Maar rode kaart is behoorlijk overdreven

Dhr. Reuring
Erkende gebruiker! Meer info
496 Reacties
1.168 Dagen lid
5.308 Likes
Dhr. Reuring
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

Je kunt hier gerust van bestelen spreken. Wat een blunder van de VAR!

jerommeke1973
360 Reacties
1.368 Dagen lid
1.004 Likes
jerommeke1973
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Was een duidelijke penalty. AZ kwam daar goed weg. Telstar had een punt verdiend.

SWVoetbal
124 Reacties
378 Dagen lid
241 Likes
SWVoetbal
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Ik schaar dit toch wel onder de noemer "Diep en diep triest"... Hoe duidelijker wil je het hebben ? Zóveel camera's én een VAR. En nóg krijgt de arbitrage het voor elkaar om hier geen strafschop voor te geven. Telstar bestolen en AZ met de schrik vrij, dankzij deze falende en blunderende arbitrage. Na de wedstrijd komt hij dan wél met een volkomen belachelijke uitleg: "een ongelukkige aktie..." Een uitzondering nagelaten, maar ons scheidsrechterskorps vervalt steeds meer tot een stel falende slapzakken, zonder enig niveau en uitstraling !

Positievo
417 Reacties
185 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Hij houd het netjes, maar dit is echt een schande. Wat een misser! Er waren meer bijzondere momenten dit weekend maar dit is wel extreem

Sebas80
21 Reacties
151 Dagen lid
41 Likes
Sebas80
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Scheids geeft hier terecht voordeel omdat er een levensgrote kans ontstaat, dat die kans vervolgens door eigen toedoen wordt gemist is eigen schuld dan kun je niet achteraf nog even een penalty claimen! Zou te gek zijn! Of je kiest voor een penalty of je kiest voor voordeel. De scheids koos voor het laatste en die kans verprutsen ze vervolgens zelf.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
6 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Veluwe
172 Reacties
247 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

duidelijke strafschop en ook nog een rode kaart

jerommeke1973
360 Reacties
1.368 Dagen lid
1.004 Likes
jerommeke1973
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@Veluwe penalty is overduidelijk. Maar rode kaart is behoorlijk overdreven

Dhr. Reuring
Erkende gebruiker! Meer info
496 Reacties
1.168 Dagen lid
5.308 Likes
Dhr. Reuring
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

Je kunt hier gerust van bestelen spreken. Wat een blunder van de VAR!

jerommeke1973
360 Reacties
1.368 Dagen lid
1.004 Likes
jerommeke1973
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Was een duidelijke penalty. AZ kwam daar goed weg. Telstar had een punt verdiend.

SWVoetbal
124 Reacties
378 Dagen lid
241 Likes
SWVoetbal
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Ik schaar dit toch wel onder de noemer "Diep en diep triest"... Hoe duidelijker wil je het hebben ? Zóveel camera's én een VAR. En nóg krijgt de arbitrage het voor elkaar om hier geen strafschop voor te geven. Telstar bestolen en AZ met de schrik vrij, dankzij deze falende en blunderende arbitrage. Na de wedstrijd komt hij dan wél met een volkomen belachelijke uitleg: "een ongelukkige aktie..." Een uitzondering nagelaten, maar ons scheidsrechterskorps vervalt steeds meer tot een stel falende slapzakken, zonder enig niveau en uitstraling !

Positievo
417 Reacties
185 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Hij houd het netjes, maar dit is echt een schande. Wat een misser! Er waren meer bijzondere momenten dit weekend maar dit is wel extreem

Sebas80
21 Reacties
151 Dagen lid
41 Likes
Sebas80
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Scheids geeft hier terecht voordeel omdat er een levensgrote kans ontstaat, dat die kans vervolgens door eigen toedoen wordt gemist is eigen schuld dan kun je niet achteraf nog even een penalty claimen! Zou te gek zijn! Of je kiest voor een penalty of je kiest voor voordeel. De scheids koos voor het laatste en die kans verprutsen ze vervolgens zelf.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen