Tina Nijkamp in shock door nieuwe NOS-vacature: ‘Bizar hoog salaris! Waanzin!’

17 april 2026, 15:09
Tina Nijkamp in shock door nieuwe NOS-vacature: ‘Bizar hoog salaris! Waanzin!’
Foto: © Imago
1 reactie
Maak ons je Google-favoriet

Media-expert Tina Nijkamp heeft op Instagram vol verbazing gereageerd op een openstaande vacature bij NOS Sport. De voormalig zenderbaas van SBS6 verbaast zich over de zoektocht naar een zogeheten Chef Commentatoren en noemt het salaris dat aan de functie is gekoppeld 'bizar hoog'.

NOS Sport is op zoek naar een nieuwe leidinggevende voor de commentatorengroep. De nieuwe chef krijgt de verantwoordelijkheid over een team van 21 sportcommentatoren. In de vacaturetekst, die een fulltime dienstverband van 36 uur per week belooft, wordt gezocht naar een sturend profiel.

Artikel gaat verder onder video

“Ben jij een verbindende leider met liefde voor sport en sportcommentaar? Weet jij commentatoren te inspireren, te coachen en richting te geven in een dynamische sportomgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou”, luidt de oproep. Aan de functie is een maximaal cao-salaris van 7.491 euro gekoppeld.

Nijkamp zet grote vraagtekens bij de functie en het salaris

Nijkamp deelde een screenshot van de vacature via haar Instagram Story en voorzag de afbeelding van kritisch commentaar. “De bubbel van de NOS”, zo schreef de mediakenner. De ex-baas van SBS snapt niet dat er een aparte manager voor de sportcommentatoren nodig is. “Een chef voor de commentatoren... Het is daar een baan!!! Wat een WAANZIN!!! Wat doe je dan de hele dag? En wat als de NOS de Eredivisie-samenvattingen kwijtraakt?”, vraagt Nijkamp zich af.

Ook de financiële vergoeding stuit haar tegen de borst: “En dan dat salaris. Bizar hoog!!!”, aldus de analist.

De zorg van Nijkamp over het verlies van de uitzendrechten voor de Nederlandse voetbalcompetitie lijkt voor de korte termijn overigens ongegrond. De NOS bereikte vorig jaar januari een akkoord over een contractverlenging, waardoor de samenvattingen van de Eredivisie in ieder geval tot en met het seizoen 2026/2027 bij de publieke omroep te zien blijven. 

Tina Nijkamp deelt een story over de NOS-vacature
© Instagram: tinanijkamp

Vind jij een ‘Chef Commentatoren’ een noodzakelijke functie bij de NOS?

Laden...
394 stemmen
Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
1 reactie
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Jacob
89 Reacties
1.367 Dagen lid
187 Likes
Jacob
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Over bubbel gesproken. NOS verslaat alle sporten. Met name duidelijk bij de Olympische Spelen hoe moeilijk dat is. Dat doen ze met een relatief kleine groep van 21 commentatoren, die meestal verschillendende disciplines goed beheersen. Ze lezen zich in, proberen uit te zoeken hoe je internationale uitspreekt. Soms vallen toernooien tegelijk die normaal door één commentator worden gedaan. Kortom: het is een behoorlijk veeleisende klus, waarbij iedereen bovendien zichzelf erg goed vindt en het moeilijk is mensen inhoudelijk bij te sturen. 21 man bovendien! Waarom zou je daar geen manager voor mogen hebben?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
1 reactie
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Jacob
89 Reacties
1.367 Dagen lid
187 Likes
Jacob
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Over bubbel gesproken. NOS verslaat alle sporten. Met name duidelijk bij de Olympische Spelen hoe moeilijk dat is. Dat doen ze met een relatief kleine groep van 21 commentatoren, die meestal verschillendende disciplines goed beheersen. Ze lezen zich in, proberen uit te zoeken hoe je internationale uitspreekt. Soms vallen toernooien tegelijk die normaal door één commentator worden gedaan. Kortom: het is een behoorlijk veeleisende klus, waarbij iedereen bovendien zichzelf erg goed vindt en het moeilijk is mensen inhoudelijk bij te sturen. 21 man bovendien! Waarom zou je daar geen manager voor mogen hebben?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen