Sera de Bruin maakt twee grote fouten tijdens Wilhelmus bij Nederland - Algerije

3 juni 2026, 21:06
WIlhelmus tijdens Nederland - Algerije
Foto: © NOS
6 reacties

Sera de Bruin heeft veel losgemaakt voorafgaand aan het oefenduel van woensdagavond tussen het Nederlands elftal en Algerije. De 32-jarige zangeres bracht het Wilhelmus ten gehore in De Kuip en deed dat niet foutloos.

Volg Nederland - Algerije hier in ons liveblog!

Nederland en Algerije spelen woensdag vanaf 20.45 uur in De Kuip vriendschappelijk tegen elkaar. Voor Oranje is het de zogenaamde uitzwaaiwedstrijd: de selectie van bondscoach Ronald Koeman reist later deze week naar de Verenigde Staten voor het WK en speelt op 8 juni nog een oefenwedstrijd in New York tegen Oezbekistan.

Artikel gaat verder onder video

Het Wilhelmus werd gezongen door Sera de Bruin, wier artiestennaam SERA is. Wat opviel was dat de zangeres tweemaal opzichtig in de fout ging. Ze zong aan het begin van het volkslied ‘ben ik tot in den dood’ in plaats van ‘blijf ik tot in den dood’. Daarna zong ze nog ‘onvereerd’ in plaats van ‘onverveerd’.

Kijkers van de interland uiten op social media massaal kritiek op de wijze waarop De Bruijn het volkslied ten gehore bracht. “De volgende keer iemand uitnodigen die de tekst van het volkslied wel kent? Lachwekkend dit”, schrijft een kijker bijvoorbeeld op X

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
4 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Chefke
6 Reacties
503 Dagen lid
3 Likes
Chefke
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Nou is het volkslied ook niets vergeleken met de mooie volksliederen die er zijn zoals Frankrijk en Italië, en de passie waarmee ze het zingen. (Kijk naar Algarije). Stomme tekst gewoon. Hiernaast was het ook niet om aan te horen. 😁. Hopelijk hebben ze hier van geleerd en laten ze de volgende keer weer mooi een band afspelen

D.Jansen
5 Reacties
578 Dagen lid
3 Likes
D.Jansen
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Je vindt dat het Wilhelmus een stomme tekst heeft? Lees de tekst van het Italiaanse volkslied, vertaalt in het Nederlands. Op Wikipedia is de vertaalde tekst te lezen. Ben benieuwd of je het dan nog steeds een mooie tekst vindt. Wat betreft de muziek, als je van pompeuze muziek houdt, dan ben je met het Italiaanse volkslied aan het goede adres.

Nico Martens
2 Reacties
1.041 Dagen lid
2 Likes
Nico Martens
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Ik heb niets met heer Espanje

Nico Martens
2 Reacties
1.041 Dagen lid
2 Likes
Nico Martens
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@we hebben er 80 jaar voor moeten knokken om ze uit ons land uit te knikkeren en dan nu nog in ons volkslied te eren, van de gekken

Nachtburgemeester
85 Reacties
1.120 Dagen lid
450 Likes
Nachtburgemeester
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

In ieder geval niet meer laten zingen door zo'n zangeresje, dat kon beter, slechte keus

Ad Krijger
1 Reactie
1.101 Dagen lid
0 Likes
Ad Krijger
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

De slechtste uitvoering ooit, ook muzikaal verschrikkelijk om te horen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
4 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Chefke
6 Reacties
503 Dagen lid
3 Likes
Chefke
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Nou is het volkslied ook niets vergeleken met de mooie volksliederen die er zijn zoals Frankrijk en Italië, en de passie waarmee ze het zingen. (Kijk naar Algarije). Stomme tekst gewoon. Hiernaast was het ook niet om aan te horen. 😁. Hopelijk hebben ze hier van geleerd en laten ze de volgende keer weer mooi een band afspelen

D.Jansen
5 Reacties
578 Dagen lid
3 Likes
D.Jansen
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Je vindt dat het Wilhelmus een stomme tekst heeft? Lees de tekst van het Italiaanse volkslied, vertaalt in het Nederlands. Op Wikipedia is de vertaalde tekst te lezen. Ben benieuwd of je het dan nog steeds een mooie tekst vindt. Wat betreft de muziek, als je van pompeuze muziek houdt, dan ben je met het Italiaanse volkslied aan het goede adres.

Nico Martens
2 Reacties
1.041 Dagen lid
2 Likes
Nico Martens
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Ik heb niets met heer Espanje

Nico Martens
2 Reacties
1.041 Dagen lid
2 Likes
Nico Martens
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@we hebben er 80 jaar voor moeten knokken om ze uit ons land uit te knikkeren en dan nu nog in ons volkslied te eren, van de gekken

Nachtburgemeester
85 Reacties
1.120 Dagen lid
450 Likes
Nachtburgemeester
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

In ieder geval niet meer laten zingen door zo'n zangeresje, dat kon beter, slechte keus

Ad Krijger
1 Reactie
1.101 Dagen lid
0 Likes
Ad Krijger
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

De slechtste uitvoering ooit, ook muzikaal verschrikkelijk om te horen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen