Het Nederlands elftal heeft een nieuwe hoofdsponsor gevonden. ING neemt het stokje over van Nationale Nederlanden, dat de afgelopen twintig jaar de belangrijkste geldschieter van Oranje was. De KNVB sloot met ING een contract tot medio 2018.
ING is zeker geen onbekende van de KNVB. De bank is sinds 1996 al als sponsor betrokken bij de voetbalbond. "De samenwerking met de ING verloopt al jaren naar volle tevredenheid. ING heeft zich ontwikkeld tot één van de belangrijkste sponsoren van het Nederlandse voetbal. Wij kijken daarom met veel enthousiasme uit naar deze vernieuwde en meer intensieve vorm van samenwerking", zegt Jean-Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB, op de website van de bond.
Volgens ING is het hoofdsponsorschap van het Nederlands elftal een logische stap voor zijn bedrijf. "Meer dan de helft van alle Nederlanders is klant bij de ING en de kleur oranje, de leeuw en de Hollandse mentaliteit zijn daarbij factoren die de ING en de KNVB gemeen hebben. Via de hoofdsponsoring van de vertegenwoordigende teams, zoals het Nederlands elftal, zullen we het 'Oranjegevoel' nog dichter bij onze klanten brengen", aldus Hans Hagenaars, directielid ING Retail.
De sponsordeal tussen Nederland en de ING gaat in per 1 januari 2010.