PSV maakt vandaag een nieuwe, zeer lucratieve sponsordeal bekend. Het gaat om een verlengde samenwerking met de bedrijven die samen als sponsor de naam Brainport Eindhoven dragen. Naar verluidt levert de nieuwe deal de club de komende jaren 'enkele tientallen miljoenen' op. Het gaat om een overeenkomst tot minstens 2027.
Dat schreef het Eindhovens Dagblad, dat wist te melden dat PSV zelf de deal vandaag (woensdag) wereldkundig zal maken. De sponsornaam Brainport Eindhoven die sinds 2019 op het shirt van de club staat, wordt mogelijk gemaakt door verschillende Eindhovense bedrijven, die allemaal een miljoen euro per seizoen inleggen. CSU, het grootste schoonmaakbedrijf van Nederland, sluit de komende vijf jaar ook aan als partner.
"We bleken nog beter bij elkaar te passen dan we dachten en werken nu intensief samen", blikte commercieel Frans Janssen van PSV terug op de eerste jaren van de samenwerking. "PSV heeft net als de grote bedrijven bij ons in de buurt internationale ambities, maar tegelijkertijd zijn we in Zuidoost-Brabant geworteld en willen we ook in onze regio een belangrijke rol spelen. Daar zitten voor ons nog meer interessante partners willen we via het Partnerfonds Brainport ook invulling geven aan onze maatschappelijke rol. Dat gebeurt bijvoorbeeld via projecten op het gebied van schuldhulpverlening."
Brainport Eindhoven is pas de derde shirtsponsor in de geschiedenis van de Eindhovense club. Tussen 1983 en 2016 stond Philips op het shirt van PSV, waarna Energiedirect.nl die plek voor drie jaar innam. Met de nieuwe deal zal Brainport Eindhoven tot een termijn van minstens acht jaar komen.
Topbedrijven in Zuidoost-Nederland scharen zich dus opnieuw voor jaren achter PSV. Met VDL, ASML, Philips, Swinkels (Bavaria), Jumbo en CSU is er een stabiele kerngroep die de shirtsponsoring door Brainport mogelijk maakt. Die naam op het PSV-shirt is een blijvertje.
— Rik Elfrink (@RikElfrink) February 2, 2022