Einde transfersoap: Sano niet naar Ajax

2 februari 2026, 19:14
NEC-speler Kodai Sano
Foto: © Imago
13 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Kodai Sano vertrekt deze winterse transferperiode niet naar Ajax, zo meldt De Telegraaf maandagavond. De 22-jarige middenvelder, die op hoofdlijnen een akkoord had bereikt met de Amsterdammers, blijft speler van NEC. De Nijmegenaren willen de Japanner absoluut niet verkopen.

Ajax wilde dé sterkhouder van NEC, de huidige nummer drie van de Eredivisie, vastleggen tot medio 2030 en was bereid om vijftien miljoen euro, plus bonussen én een doorverkooppercentage te betalen. De Nijmegenaren bleven stellig en verwezen dit bod naar de prullenbak. Volgens De Telegraaf ziet Ajax af van een tweede bieding.

Boosheid om handelswijze

Artikel gaat verder onder video

De handelswijze van de Amsterdammers zorgde voor boosheid in De Goffert. Zonder toestemming zou Sano afgelopen zaterdagavond, in een restaurant, hebben gesproken met Ajax-directeur Marijn Beuker. Tijdens het diner hebben Ajax en Sano verschillende zaken op papier gezet, waarna zondagochtend verder werd gesproken over de wensen van de Japanner.

“Hoewel supporters van beide clubs over en weer met verwijten komen, bevestigen bronnen binnen NEC én Ajax dat er weliswaar boosheid en ergernis is geweest, maar dat dit niet ten koste is gegaan en zal gaan van de goede verstandhoudingen”, schrijft Telegraaf-journalist Mike Verweij, die Ajax op de voet volgt.

Sano wilde graag naar Ajax

Voor Sano zijn de druiven zuur. De middenvelder wilde graag de overstap naar Ajax maken, waar hij het vijfvoudige zou gaan verdienen. Ook met het oog op het aankomende WK was een overstap naar Amsterdam volgens Sano gunstig. De kans bestaat dat de Japanner aankomende zomer wél vertrekt uit De Bloedkuul. NEC heeft met Jorge Mendes een zaakwaarnemer ingeschakeld om een zo hoog mogelijke transfersom over te houden aan de smaakmaker. Naar verluidt mikt NEC op een bedrag van boven de twintig miljoen euro.

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
5 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Kicker
429 Reacties
711 Dagen lid
965 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 10
    + 1
avatar

NEC die als club heel weinig voorstelt en in de competitie het tot nu toe niet onaardig doet, gaat ineens naast zijn schoenen gaan lopen door een vorstelijk voorstel van Ajax af te wijzen. De speler wordt door zijn club in zijn verdere carrière belemmerd en dit zal ongetwijfeld zijn motivatie niet ten goede komen.

Veluwe
172 Reacties
245 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 6
    + 1
avatar

Ik vraag mij af of je in je carrière belemmerd wordt als je dit seizoen niet naar Ajax kunt. Van Schreuder kan hij misschien wel meer leren dan van Grim. En volgend jaar naar een competitie met meer weerstand. (en een betere prijs voor NEC)

Quarlon
Erkende gebruiker! Meer info
1.168 Reacties
1.367 Dagen lid
4.290 Likes
Quarlon
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

@Kicker natuurlijk je gaat toch niet je concurrent sterker maken. NEC heeft groot gelijk. Ze weten ook wel dat zijn waarde echt niet afneemt en zijn boos op de handelswijze van Ajax

Positievo
417 Reacties
184 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@Kicker ik begrijp je gedachte, maar een speler voor minder verkopen in de winter, puur omdat het Ajax is, is ook geen beleid. Daarbij moet NEC Sano dankbaar zijn, maar heeft Sano kort geleden bijgetekend bij de club die hem dit podium heeft gegeven. De waarheid ligt in zulke gevallen in het midden

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Ik denk dat er momenteel meer geld zit bij NEC dan bij Ajax. Zeker met Marcel Boekhoorn.

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 6
    + 1
avatar

Heel goed van Ajax. Er is een grens bereikt; the line we dare not cross. Sano is de dupe. Hopelijk komt er in de zomer een goed bod, qua salaris voor hem

Positievo
417 Reacties
184 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@Vrij Dag hoezo is dit goed van Ajax? Volgens NEC is er wel degelijk een grens over gegaan en hebben ze aangegeven dat de speler niet verkocht zal worden deze transfer periode

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

NEC heeft weliswaar gezegd dat hij niet te koop was, maar zoals iedereen weet zal geen enkele club zeggen, ja hij is te koop kom maar halen. Dat drukt de prijs. Het spel is altijd play hard to get. Dat drijft de prijs op. Ajax heeft zijn ultieme bod gedaan en NEC is niet gezwicht. Vervolgens zegt Ajax ok, dan houdt het op. Klaar is kees en kees is klaar. Twee partijen zijn het niet eens geworden. Dat kan niks mis mee.

Bassiedieallesbeterweet
Erkende gebruiker! Meer info
142 Reacties
1.367 Dagen lid
449 Likes
Bassiedieallesbeterweet
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

letop volgende week geblesseerd voor de rest van het seizoen

Derk62
78 Reacties
1.049 Dagen lid
128 Likes
Derk62
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Wilde graag naar Amsterdam, dat is dan ook alleen om het geld

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Wat is daar mis mee als je van 3 ton naar ander half miljoen kan gaan. In het bedrijfsleven en het voetbal is volop bedrijfsleven geworden en veel minder plezier

dilima1966
3.701 Reacties
1.108 Dagen lid
17.652 Likes
dilima1966
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Ik had al gezegd dat ajax uit gewinkeld was dat er verder niets meer bij kwam

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
5 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Kicker
429 Reacties
711 Dagen lid
965 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 10
    + 1
avatar

NEC die als club heel weinig voorstelt en in de competitie het tot nu toe niet onaardig doet, gaat ineens naast zijn schoenen gaan lopen door een vorstelijk voorstel van Ajax af te wijzen. De speler wordt door zijn club in zijn verdere carrière belemmerd en dit zal ongetwijfeld zijn motivatie niet ten goede komen.

Veluwe
172 Reacties
245 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 6
    + 1
avatar

Ik vraag mij af of je in je carrière belemmerd wordt als je dit seizoen niet naar Ajax kunt. Van Schreuder kan hij misschien wel meer leren dan van Grim. En volgend jaar naar een competitie met meer weerstand. (en een betere prijs voor NEC)

Quarlon
Erkende gebruiker! Meer info
1.168 Reacties
1.367 Dagen lid
4.290 Likes
Quarlon
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

@Kicker natuurlijk je gaat toch niet je concurrent sterker maken. NEC heeft groot gelijk. Ze weten ook wel dat zijn waarde echt niet afneemt en zijn boos op de handelswijze van Ajax

Positievo
417 Reacties
184 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@Kicker ik begrijp je gedachte, maar een speler voor minder verkopen in de winter, puur omdat het Ajax is, is ook geen beleid. Daarbij moet NEC Sano dankbaar zijn, maar heeft Sano kort geleden bijgetekend bij de club die hem dit podium heeft gegeven. De waarheid ligt in zulke gevallen in het midden

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Ik denk dat er momenteel meer geld zit bij NEC dan bij Ajax. Zeker met Marcel Boekhoorn.

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 6
    + 1
avatar

Heel goed van Ajax. Er is een grens bereikt; the line we dare not cross. Sano is de dupe. Hopelijk komt er in de zomer een goed bod, qua salaris voor hem

Positievo
417 Reacties
184 Dagen lid
584 Likes
Positievo
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

@Vrij Dag hoezo is dit goed van Ajax? Volgens NEC is er wel degelijk een grens over gegaan en hebben ze aangegeven dat de speler niet verkocht zal worden deze transfer periode

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

NEC heeft weliswaar gezegd dat hij niet te koop was, maar zoals iedereen weet zal geen enkele club zeggen, ja hij is te koop kom maar halen. Dat drukt de prijs. Het spel is altijd play hard to get. Dat drijft de prijs op. Ajax heeft zijn ultieme bod gedaan en NEC is niet gezwicht. Vervolgens zegt Ajax ok, dan houdt het op. Klaar is kees en kees is klaar. Twee partijen zijn het niet eens geworden. Dat kan niks mis mee.

Bassiedieallesbeterweet
Erkende gebruiker! Meer info
142 Reacties
1.367 Dagen lid
449 Likes
Bassiedieallesbeterweet
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

letop volgende week geblesseerd voor de rest van het seizoen

Derk62
78 Reacties
1.049 Dagen lid
128 Likes
Derk62
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Wilde graag naar Amsterdam, dat is dan ook alleen om het geld

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Wat is daar mis mee als je van 3 ton naar ander half miljoen kan gaan. In het bedrijfsleven en het voetbal is volop bedrijfsleven geworden en veel minder plezier

dilima1966
3.701 Reacties
1.108 Dagen lid
17.652 Likes
dilima1966
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Ik had al gezegd dat ajax uit gewinkeld was dat er verder niets meer bij kwam

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen