Trump schrikt van bizarre prijzen WK-tickets: 'Dat zou ik zelf ook niet betalen'

7 mei 2026, 20:13
Donald Trump en FIFA-voorzitter Gianni Infantino met de wereldbeker
Foto: © Imago
2 reacties

De Amerikaanse president Donald Trump reageert verrast op de enorme bedragen die supporters kwijt zijn om komende zomer een wedstrijd op het WK voetbal bij te kunnen wonen. Trumps 'goede vriend', FIFA-voorzitter Gianni Infantino, noemde de duizenden euro's die de tickets kosten eerder deze week nog 'marktconform'.

Een kaartje voor de eerste wedstrijd van Team USA, op 13 juni in Los Angeles tegen Paraguay, kost de bezoekers minimaal duizend dollar (omgerekend zo'n 850 euro, red.). In een interview met The Washington Post reageert Trump verrast als hij dat bedrag hoort: "Ik wist niet dat het zoveel was. Ik zou er zelf graag bij zijn, maar dat bedrag zou ik er niet voor over hebben, als ik eerlijk ben", aldus de president.

Artikel gaat verder onder video

Het openingsduel van het gastland is nog zacht geprijsd, vergeleken met de kosten van een ticket voor de finale, die op 19 juli in het MetLife Stadium in New Jersey wordt gespeeld. Gemiddeld kost een kaartje die dag 13 duizend dollar (ruim 11 duizend euro), meer dan tien keer (!) zoveel als de gemiddelde ticketprijs voor de finale in Qatar in 2022. Trump suggereert dat hij iets aan die exorbitante prijzen wil laten doen: "Als mensen uit Queens en Brooklyn niet kunnen gaan, dan stelt mij dat teleur", om daar direct aan toe te voegen, "maar tegelijkertijd is het een enorm succes."

Infantino verdedigde de hoge ticketprijzen eerder deze week juist. "We moeten naar de markt kijken", sprak de Zwitserse FIFA-preses dinsdag op een conferentie in Los Angeles. "De entertainment-markt hier is de meest ontwikkelde ter wereld, dus we zullen marktconforme prijzen moeten hanteren." Dat finalekaartjes op doorverkoopplatforms zelfs voor 2 miljoen dollar (!) worden aangeboden, verontrust Infantino dan ook niet. "Dat is in de VS toegestaan, dus als je kaartjes voor een te lage prijs verkoopt, dan worden ze voor een veel hoger bedrag doorverkocht.h"

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
2 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Voetbalfanaat
621 Reacties
1.305 Dagen lid
3.070 Likes
Voetbalfanaat
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Infantino is bezig om van de FIFA een financieel gedrocht te maken. Dit heeft niets meer met top sport te maken. Niet alleen de supporters zijn de dupe maar ook de spelers omdat er steeds meer roofbouw op ze gepleegd worden vanwege de vele wedstrijden die ze moeten spelen. Op deze manier gaat op den duur het voetbal kapot dat is helaas de bittere realiteit.

vleermuis
632 Reacties
1.365 Dagen lid
1.608 Likes
vleermuis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

tjeee ik weet even niet wat ik moet..ik droom van voetbal rijkdom even denken wat messi heeft verdient aan wk winnen vond ik echt zwaar te weinig ergens..een schijntje zelfs..30 jaar voetballen de hele wereld verslaan en er net miljonair van worden..even enken ..het nederlands team zou 100 mijoen verdienen ofzo toen met het wk..dus tja 13k voor een tocket of 2 miljoen..ja ok soort van mag t nog hoger...maar aan de aandere kant begint t wel erg unfair te worden ja voor die zielige knulletjes uit de bronx en queeens ofzo maarja wij kijken ook al jaren gewoon tv hoor..

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
2 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Voetbalfanaat
621 Reacties
1.305 Dagen lid
3.070 Likes
Voetbalfanaat
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Infantino is bezig om van de FIFA een financieel gedrocht te maken. Dit heeft niets meer met top sport te maken. Niet alleen de supporters zijn de dupe maar ook de spelers omdat er steeds meer roofbouw op ze gepleegd worden vanwege de vele wedstrijden die ze moeten spelen. Op deze manier gaat op den duur het voetbal kapot dat is helaas de bittere realiteit.

vleermuis
632 Reacties
1.365 Dagen lid
1.608 Likes
vleermuis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

tjeee ik weet even niet wat ik moet..ik droom van voetbal rijkdom even denken wat messi heeft verdient aan wk winnen vond ik echt zwaar te weinig ergens..een schijntje zelfs..30 jaar voetballen de hele wereld verslaan en er net miljonair van worden..even enken ..het nederlands team zou 100 mijoen verdienen ofzo toen met het wk..dus tja 13k voor een tocket of 2 miljoen..ja ok soort van mag t nog hoger...maar aan de aandere kant begint t wel erg unfair te worden ja voor die zielige knulletjes uit de bronx en queeens ofzo maarja wij kijken ook al jaren gewoon tv hoor..

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen