Frenkie de Jong haalt niet vaak genoeg het niveau dat hij aan kan tikken, zo stelt René van der Gijp in KieftJansenEgmondGijp. De middenvelder kreeg na het duel van Oranje met Japan (2-2) veel kritiek, waar hij na de zege op Zweden (5-1) fel op reageerde.
Na afloop van de eerste wedstrijd van Oranje op het WK klonk er in Nederland veel kritiek op het spel van De Jong. Daar had de middenvelder zelf geen boodschap aan, zo maakte hij duidelijk na de wedstrijd tegen Zweden. “Ik heb het gevoel dat heel veel mensen eigenlijk niks van voetbal snappen. Die kijken wel, maar die zien het niet. En dat is ook niet erg, daarom is het ook leuk. Iedereen kan erover praten”, zo klonk het.
Van der Gijp is van mening dat de kritiek op De Jong wel terecht is. “Ik zie hem soms wedstrijden spelen bij Barcelona, zo weergaloos…”, begint de oud-voetballer in zijn podcast. “Zo heb ik nog nooit een middenvelder zien spelen.” Van der Gijp ziet wel een grote ‘maar’ bij het spel van De Jong. “Andrés Iniesta en Xavi haalden dat niveau met grote frequentie. Dat heeft Frenkie niet”, stelt hij. “Die speelt misschien twee van de tien keer wedstrijden op het niveau van de buitencategorie. En daarna zie je dat weer weken niet.”
Rob Jansen heeft wel begrip voor de woorden van De Jong en stelt dat er in Nederland meer waardering mag zijn voor sporters. “Als iemand doorbreekt in een sport is hij heilig, dan is hij waanzinnig. Maar als hij naar beneden gaat, gaat hij alleen”, aldus de zaakwaarnemer. “Die nationale trots voor onze sporters hebben wij wat minder dan in het buitenland. Daar is die verering groter.” Daar is Van der Gijp het mee eens. “Natuurlijk is in Italië en Spanje de verering groter, maar als ze daar vlak voor tijd de 2-2 tegen Japan weggeven, is de kritiek net zo groot als bij ons hoor.”
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Kunnen we niet eens ophouden met dat katten en afbreken van Frenkie de Jong en daar bedoel ik zeker alle analisten, jounalisten, mee of oud voetballers enz die denken allemaal de wijsheid in pacht te hebben. Het gaat erg irritant worden deze speler zo af te katten terwijl hij een duidelijk weerwoord heeft gegeven. Meneer v.d. Gijp stop met je onzin ook jij kunt alleen maar lachen om je eigen uitspraken en denkt veel bereikt te hebben als ex voetballer. Zo goed was jij nou ook weer niet. Heel de wereld kijkt tegen hem aan zo goed ze hem vinden behalve hier in het negatieve Nederland moeten we alles afbreken.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Kunnen we niet eens ophouden met dat katten en afbreken van Frenkie de Jong en daar bedoel ik zeker alle analisten, jounalisten, mee of oud voetballers enz die denken allemaal de wijsheid in pacht te hebben. Het gaat erg irritant worden deze speler zo af te katten terwijl hij een duidelijk weerwoord heeft gegeven. Meneer v.d. Gijp stop met je onzin ook jij kunt alleen maar lachen om je eigen uitspraken en denkt veel bereikt te hebben als ex voetballer. Zo goed was jij nou ook weer niet. Heel de wereld kijkt tegen hem aan zo goed ze hem vinden behalve hier in het negatieve Nederland moeten we alles afbreken.