FC Groningen voetbalt nog jaren met het embleem van Essent op de borst. Beide partijen hebben zondag het contract, dat in de zomer van 2014 zou aflopen, verlengd tot en met het seizoen 2016/2017.
"In deze tijd - kijkend naar de economische omstandigheden in de wereld - is het ongelooflijk belangrijk dat wij met Essent deze nieuwe overeenkomst hebben weten af te sluiten", zegt Hans Nijland, algemeen directeur van FC Groningen, trots in een persbericht. "Wij tonen hiermee aan dat niet alleen sportieve prestaties leidend zijn in een partnerschap, maar ook de resultaten die je buiten het veld boekt. Deze overeenkomst legt voor de komende vier jaar een stevig fundament onder de toekomst van FC Groningen."
Nijland meent dat FC Groningen met Essent een hoofdsponsor heeft die past bij de status van de club. "De tegenprestaties die hiermee gemoeid zijn, liggen in lijn met de ontwikkelingen bij FC Groningen", stelt de beleidsbepaler. "Wij zijn een club, die sterk verankerd is binnen ons verzorgingsgebied, hebben een landelijke uitstraling en Europese ambities. Essent sluit daar uitstekend bij aan. Deze sponsorovereenkomst helpt ons in het verder realiseren van onze ambities om structureel te behoren tot de subtopclubs van de Eredivisie. Essent is één van de grootste spelers op de energiemarkt en wij willen dat zijn in de Eredivisie."