Van Gaal niet verrast door verval Ajax: ‘Club is kapotgemaakt’

21 oktober 2025, 13:39
Van Gaal niet verrast door verval Ajax: ‘Club is kapotgemaakt’
Foto: © Imago
15 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Louis van Gaal is niet verrast door het feit dat het momenteel niet goed gaat bij Ajax. De adviseur van de raad van commissarissen geeft aan bij zijn aanstelling al duidelijk gemaakt te hebben dat het minstens twee tot drie jaar zou duren voor de club er weer bovenop zou zijn.

Ajax zit momenteel in een beroerde fase. Het veldspel van de Amsterdammers valt enorm tegen en ook de resultaten zijn niet goed. Afgelopen weekend wist AZ met 0-2 te winnen in de Johan Cruijff ArenA, waardoor de achterstand op koploper Feyenoord na negen duels al negen punten bedraagt.

Artikel gaat verder onder video

Dat het niet goed gaat bij Ajax, verbaast Van Gaal helemaal niets, zo laat hij weten in gesprek met 3FM. “Ik lees verschillende dingen over Ajax”, laat de voormalig bondscoach weten. “Ik heb al gezegd bij mijn aanstelling als adviseur dat het wel twee tot drie jaar gaat duren.” Van Gaal begon in oktober 2023 aan zijn rol als adviseur. “De club is de afgelopen jaren kapotgemaakt. Dan is het niet makkelijk om het weer recht te krijgen”, is hij duidelijk.

Naast zijn werkzaamheden bij Ajax is Van Gaal ook actief als ambassadeur van Spieren voor Spieren. In het interview met 3FM ging hij onder meer in op het belang van een goed functionerend team dat weet waarvoor het werkt. De oud-bondscoach benadrukte dat het een gezamenlijke inspanning moet zijn en het publiek zich ook bewust moet zijn van het doel. Spieren voor Spieren is dit jaar het goede doel van ‘Het Glazen Huis’, een jaarlijks initiatief van 3FM.

➡️ We kunnen je hulp goed gebruiken! Stem hier op FCUpdate als website van het jaar en maak kans op prachtige prijzen!

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
7 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Ajax mag zich wel gelukkig prijzen met de toppers die het in huis heeft (gehad). Eerst had de club JC en nu L.van Gaal. Geen andere club heeft 2 zulke grootheden gehad. Ik durf zelf te beweren dat van Gaal meerbetekent, omdat de club vernietigd is/moet worden opgebouwd En omdat het nu beduidend lastiger is en dit om vele redenen

Gusa
Erkende gebruiker! Meer info
1.192 Reacties
1.367 Dagen lid
6.465 Likes
Gusa
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Cruijff en Van Gaal stonden lijnrecht tegenover elkaar in de Fluwelen Revolutie. Ik ben ook nu absoluut niet zeker of Van Gaal onderdeel van het probleem of de oplossing is/gaat zijn. De aanstelling van Heitinga kwam volgens aardig wat bronnen uit de koker van Van Gaal en Blind.

familieharbers03
534 Reacties
1.367 Dagen lid
749 Likes
familieharbers03
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

wat te denken van erst happel ec1 en wereldbeker bert van marwijk ec 3 en arne slot?? allemaal feyenoorders en belangrijk toch?

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Je zal bijna medelijden krijgen met ajax. Wat een triest geval.

Descheids
59 Reacties
267 Dagen lid
81 Likes
Descheids
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

@jurgen😎👍ik ben jaloers op Feyenoord de club is stabiel en wij zakken alleen maar verder weg . Het aankoopbeleid stelt niks voor niemand weet meer wat ajax dna is van gaal zag het allang… ik heb medelijden met mijn mede succes supporters het gaat al jaren slecht niks gewonnen het lachertje van de top 4 ziin we. Ik zie het helaas somber in hadden we maar meer stabiliteit zoals feyenoord bijv…… ik zie het helaas weer somber in ….😥😥😥

jabadabadoe
170 Reacties
332 Dagen lid
221 Likes
jabadabadoe
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

De club is niet kapot gemaakt; de club heeft zich zelf kapot gemaakt door destructief beleid.

familieharbers03
534 Reacties
1.367 Dagen lid
749 Likes
familieharbers03
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

maar ja ajax volgend jaar geen inkomsten door missen europees voetbal! waar gaan ze dan alles van betalen??

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Verkopen de toekomst aan AZ

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Kameraden, “twee tot drie jaar” ! Volgens mij spelen ze CL dus dankzij Farioli binnen een jaar! Echter Farioli is een prutser en van Gaal de nieuwe Salvador. Volgens mij volgend jaar geen CL dus dan drie jaar. Vergeten we gemakshalve de beste positionering van Feyenoord ever en de solide situatie van PSV. Daarnaast heeft AZ Ajax al lang ingehaald. Anyhow in 2027 is het weer Ajax dat de klok slaat. Yeah right…….

Lorenzo Chiquita
310 Reacties
788 Dagen lid
3.077 Likes
Lorenzo Chiquita
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Doodzonde toch, en ook wel door teveel boter op het hoofd van sommige graaiende beterweters ...lijkt mij

CG
3.545 Reacties
1.066 Dagen lid
14.017 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Als van Gaal bij Ajax aanwezig is, waarom onderneemt hij dan geen acties???? Toch wel raar hoor !!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
7 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Vrij Dag
696 Reacties
766 Dagen lid
1.044 Likes
Vrij Dag
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Ajax mag zich wel gelukkig prijzen met de toppers die het in huis heeft (gehad). Eerst had de club JC en nu L.van Gaal. Geen andere club heeft 2 zulke grootheden gehad. Ik durf zelf te beweren dat van Gaal meerbetekent, omdat de club vernietigd is/moet worden opgebouwd En omdat het nu beduidend lastiger is en dit om vele redenen

Gusa
Erkende gebruiker! Meer info
1.192 Reacties
1.367 Dagen lid
6.465 Likes
Gusa
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Cruijff en Van Gaal stonden lijnrecht tegenover elkaar in de Fluwelen Revolutie. Ik ben ook nu absoluut niet zeker of Van Gaal onderdeel van het probleem of de oplossing is/gaat zijn. De aanstelling van Heitinga kwam volgens aardig wat bronnen uit de koker van Van Gaal en Blind.

familieharbers03
534 Reacties
1.367 Dagen lid
749 Likes
familieharbers03
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

wat te denken van erst happel ec1 en wereldbeker bert van marwijk ec 3 en arne slot?? allemaal feyenoorders en belangrijk toch?

Vriendje Stokvis
1.937 Reacties
643 Dagen lid
9.209 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Je zal bijna medelijden krijgen met ajax. Wat een triest geval.

Descheids
59 Reacties
267 Dagen lid
81 Likes
Descheids
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

@jurgen😎👍ik ben jaloers op Feyenoord de club is stabiel en wij zakken alleen maar verder weg . Het aankoopbeleid stelt niks voor niemand weet meer wat ajax dna is van gaal zag het allang… ik heb medelijden met mijn mede succes supporters het gaat al jaren slecht niks gewonnen het lachertje van de top 4 ziin we. Ik zie het helaas somber in hadden we maar meer stabiliteit zoals feyenoord bijv…… ik zie het helaas weer somber in ….😥😥😥

jabadabadoe
170 Reacties
332 Dagen lid
221 Likes
jabadabadoe
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

De club is niet kapot gemaakt; de club heeft zich zelf kapot gemaakt door destructief beleid.

familieharbers03
534 Reacties
1.367 Dagen lid
749 Likes
familieharbers03
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

maar ja ajax volgend jaar geen inkomsten door missen europees voetbal! waar gaan ze dan alles van betalen??

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Verkopen de toekomst aan AZ

12deman
960 Reacties
360 Dagen lid
809 Likes
12deman
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Kameraden, “twee tot drie jaar” ! Volgens mij spelen ze CL dus dankzij Farioli binnen een jaar! Echter Farioli is een prutser en van Gaal de nieuwe Salvador. Volgens mij volgend jaar geen CL dus dan drie jaar. Vergeten we gemakshalve de beste positionering van Feyenoord ever en de solide situatie van PSV. Daarnaast heeft AZ Ajax al lang ingehaald. Anyhow in 2027 is het weer Ajax dat de klok slaat. Yeah right…….

Lorenzo Chiquita
310 Reacties
788 Dagen lid
3.077 Likes
Lorenzo Chiquita
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Doodzonde toch, en ook wel door teveel boter op het hoofd van sommige graaiende beterweters ...lijkt mij

CG
3.545 Reacties
1.066 Dagen lid
14.017 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Als van Gaal bij Ajax aanwezig is, waarom onderneemt hij dan geen acties???? Toch wel raar hoor !!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen