Grueter schrikt enorm van Regeer: 'Hij heeft Valente uit De Klassieker geschopt'

16 december 2025, 19:08
Luciano Valente Ajax-uit
Foto: © Imago
12 reacties
Maak ons je Google-favoriet

Jeroen Grueter is van mening dat Youri Regeer zondag Luciano Valente uit De Klassieker heeft geschopt. Dat vertelt de commentator tijdens de NOS Voetbalpodcast.

Feyenoord verloor zondag op pijnlijke wijze van Ajax: in de ArenA werd het 2-0. Het past bij de moeilijke fase waarin de Rotterdammers verkeren: van de laatste acht wedstrijden werden er maar twee gewonnen. Grueter maakt zich zorgen om de Rotterdammers, die steeds minder gaan spelen en blijvend te maken hebben met een waslijst aan blessures. "Van Persie moet gaan bewijzen dat hij dit kan omkeren. Er gaan spelers weg naar de Afrika Cup: Hadj Moussa, Targhalline en Diarra vertrekken. Steijn is geblesseerd, Valente uit de wedstrijd geschopt..."

Dan wordt de NOS-commentator onderbroken. "Nou, dat viel wel mee", vindt Jeroen Stekelenburg. "Dat was een botsing." Arman Avsaroglu valt zijn collega bij. "Vond jij dat een bewuste overtreding van Regeer?"

Artikel gaat verder onder video

De genoemde voetballers kwamen rond het uur met elkaars knie in aanraking, maar van 'een schop' of 'bewust gevaarlijk spel' lijkt geen sprake. Toch is Grueter die mening wel toegedaan. "Jullie mogen dit vinden, ik vind iets anders."

Het is nog even onduidelijk hoe zwaar de blessure voor Valente is, maar de eerste berichten uit Rotterdam zijn positief. Voor de winterstop speelt Feyenoord nog twee wedstrijden, beide thuis: eerst komt Heerenveen voor de beker op bezoek, daarna is het de beurt aan FC Twente voor een Eredivisieduel.

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
8 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

John 100
3 Reacties
995 Dagen lid
21 Likes
John 100
Link gekopieerd!
  • 14
    + 1
avatar

Heeft hem idd uit de wedstrijd geschopt

Stoker
231 Reacties
1.036 Dagen lid
1.155 Likes
Stoker
Link gekopieerd!
  • 13
    + 1
avatar

Ik ben niet voor Ajax en ook niet voor Feyenoord, maar het was een duel om de bal die gespeeld werd en daarna was het een ongelukkige botsing. Dus stop met janken

De kikker
480 Reacties
1.168 Dagen lid
668 Likes
De kikker
Link gekopieerd!
  • 8
    + 1
avatar

Het is ook altijd wat met die club. Dan is het de scheids, dan rekt de tekenstander tijd, dan is het gras te hoog en nu een botsing. Een duel om de bal waarbij ze beide elkaars knie raken. Ik zou eerst even naar het eigen spel kijken. Ze beginnen een beetje een jankerd te worden.

Gusa
Erkende gebruiker! Meer info
1.193 Reacties
1.367 Dagen lid
6.468 Likes
Gusa
Link gekopieerd!
  • 7
    + 1
avatar

Zelden zo'n grote onzin gehoord/gelezen. Dat twee spelers zo met de knieën tegen elkaar komen in een duel zie je zo ontzettend vaak en is niet meer dan heel ongelukkig.

Exitium
221 Reacties
1.367 Dagen lid
1.196 Likes
Exitium
Link gekopieerd!
  • 5
    + 1
avatar

Grueter heeft al vaker laten zien totaal geen idee te hebben waar 'ie het over heeft, ook hier zit 'ie weer grandioos mis. Meest idiote blijft nog wel z'n commentaar bij Barcelona - Inter in 2010. Schwalbe van Busquets waardoor Thiago Motta er na een half uur afgestuurd wordt bij een 0-0 stand, terwijl Inter de eerste wedstrijd met 3-1 gewonnen had. En dan Inter gaan betichten van 'antivoetbal' omdat ze hun voorsprong gaan verdedigen...

Veluwe
172 Reacties
245 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Het was wel een overtreding omdat Valente de bal speelde en Regeer niet, maar absoluut geen geel en ook geen intentie om elkaar te blesseren.

Verwijderde gebruiker
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Was het niet andersom.

divano
146 Reacties
1.367 Dagen lid
936 Likes
divano
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

de rekening is reeds opgemaakt inclusief Method off statement

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
8 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

John 100
3 Reacties
995 Dagen lid
21 Likes
John 100
Link gekopieerd!
  • 14
    + 1
avatar

Heeft hem idd uit de wedstrijd geschopt

Stoker
231 Reacties
1.036 Dagen lid
1.155 Likes
Stoker
Link gekopieerd!
  • 13
    + 1
avatar

Ik ben niet voor Ajax en ook niet voor Feyenoord, maar het was een duel om de bal die gespeeld werd en daarna was het een ongelukkige botsing. Dus stop met janken

De kikker
480 Reacties
1.168 Dagen lid
668 Likes
De kikker
Link gekopieerd!
  • 8
    + 1
avatar

Het is ook altijd wat met die club. Dan is het de scheids, dan rekt de tekenstander tijd, dan is het gras te hoog en nu een botsing. Een duel om de bal waarbij ze beide elkaars knie raken. Ik zou eerst even naar het eigen spel kijken. Ze beginnen een beetje een jankerd te worden.

Gusa
Erkende gebruiker! Meer info
1.193 Reacties
1.367 Dagen lid
6.468 Likes
Gusa
Link gekopieerd!
  • 7
    + 1
avatar

Zelden zo'n grote onzin gehoord/gelezen. Dat twee spelers zo met de knieën tegen elkaar komen in een duel zie je zo ontzettend vaak en is niet meer dan heel ongelukkig.

Exitium
221 Reacties
1.367 Dagen lid
1.196 Likes
Exitium
Link gekopieerd!
  • 5
    + 1
avatar

Grueter heeft al vaker laten zien totaal geen idee te hebben waar 'ie het over heeft, ook hier zit 'ie weer grandioos mis. Meest idiote blijft nog wel z'n commentaar bij Barcelona - Inter in 2010. Schwalbe van Busquets waardoor Thiago Motta er na een half uur afgestuurd wordt bij een 0-0 stand, terwijl Inter de eerste wedstrijd met 3-1 gewonnen had. En dan Inter gaan betichten van 'antivoetbal' omdat ze hun voorsprong gaan verdedigen...

Veluwe
172 Reacties
245 Dagen lid
245 Likes
Veluwe
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Het was wel een overtreding omdat Valente de bal speelde en Regeer niet, maar absoluut geen geel en ook geen intentie om elkaar te blesseren.

Verwijderde gebruiker
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Was het niet andersom.

divano
146 Reacties
1.367 Dagen lid
936 Likes
divano
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

de rekening is reeds opgemaakt inclusief Method off statement

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen