Feyenoord gaat de Champions League in, ondanks zwakke vertoning tegen AZ

10 mei 2026, 18:42
Feyenoord
Foto: © Imago
12 reacties

Feyenoord speelt volgend seizoen in de Champions League. De ploeg van Robin van Persie heeft zondagmiddag met een 1-1 gelijkspel tegen AZ de tweede plaats in de Eredivisie veiliggesteld, maar mag daar vooral de concurrentie voor bedanken.

Feyenoord speelde zondagmiddag een ontluisterende eerste helft tegen AZ. De Alkmaarders kregen vanaf de eerste minuut druk op de nummer twee van de Eredivisie, waar Feyenoord niet mee om kon gaan. Slordig balverlies in de opbouw werd al na één minuut spelen genadeloos afgestraft door de bezoekers. Troy Parrott zette AZ met een fraaie stift razendsnel op voorsprong.

Artikel gaat verder onder video

Die voorsprong was terecht, kijkend naar het spelbeeld in de gehele eerste helft. AZ had zijn zaakjes uitstekend voor elkaar in De Kuip en zorgde ervoor dat het publiek van Feyenoord zich tegen de ploeg van Robin van Persie ging keren. Er klonk veel gefluit van Het Legioen richting de eigen spelers vanwege het uiterst teleurstellende optreden in het eerste bedrijf.

Robin van Persie greep daarom ook in tijdens de rust. Hij voerde maar liefst drie wissels door en liet onder meer Gijs Smal en Givairo Read invallen. Het zorgde er niet direct voor dat Feyenoord een stuk beter ging voetballen, maar de ploeg van Van Persie kwam na 57 minuten spelen wel op gelijke hoogte. Na een schitterende pass van Tobias van den Elshout schoot Anis Hadj Moussa raak: 1-1.

In het resterende gedeelte van de wedstrijd zakte Feyenoord iets verder terug en was het AZ dat het fitst oogde en de gevaarlijkste kansen kreeg. Uiteindelijk viel er geen doelpunt meer, en dat was voor Feyenoord uitstekend nieuws. Het gelijkspel zorgde er door het puntverlies van NEC namelijk voor dat de Rotterdammers de tweede plaats in de Eredivisie definitief veilig konden stellen. Dat betekent dat er volgend seizoen Champions League-voetbal gespeeld wordt in De Kuip.

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
8 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

the furyan
224 Reacties
193 Dagen lid
284 Likes
the furyan
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

+18 miljoen zo denk ik dan maar. Voor de rest was het matig .

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@the furyan gefeliciteerd, op naar volgend seizoen.

Vriendje Stokvis
1.917 Reacties
627 Dagen lid
9.149 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

40 miljoen

the furyan
224 Reacties
193 Dagen lid
284 Likes
the furyan
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

40m kan het worden maar het startgeld is geloof ik 18m. @rudolf jij ook gefeliciteerd ! En stokvis ook het is binnen we gaan Europa weer in met dat perspectief kunne we leuk spelers aantrekken. we gaan het weer zien er zit meer in sommige spelers . Cl haalt soms het beste uit spelers hebben we in het verleden gezien.

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

De eerste helft was inderdaad matig, vooral met Lotomba en Deijl als backs. Toen Read en Smal erin kwamen, en met name Read, zag je direct een enorme kwaliteitsimpuls. Read lijkt soms wel een ervaren topspeler van 35 vergeleken met de andere 21 die op het veld staan. Echt een enorme klasbak. Na de 1-1 wilde Feyenoord eigenlijk niet meer voetballen en dat vond ik persoonlijk wel tricky, want dan roep je de narigheid een beetje over jezelf af. Gelukkig bleek de concurrentie uiteindelijk nog zwakker. Champions League is binnen. Gefeliciteerd Feyenoorders!

Kramer
Erkende gebruiker! Meer info
2.954 Reacties
1.351 Dagen lid
19.875 Likes
Kramer
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Das in de pocket, gefeliciteerd!

0laf
1.252 Reacties
1.351 Dagen lid
5.795 Likes
0laf
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Dank je

VARcheck
379 Reacties
346 Dagen lid
218 Likes
VARcheck
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Proficiat Feyenoord met de CL plaatsing! Het was wel wat billenknijpen. De andere gunstige wedstrijduitslagen hielpen ook lekker mee.

Jopie14
352 Reacties
125 Dagen lid
419 Likes
Jopie14
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Gefeliciteerd met de plaatsing en de pegels.

Pietjanhendrik
544 Reacties
321 Dagen lid
562 Likes
Pietjanhendrik
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

de penningmeester is al begonnen met tellen

Rai1472
1 Reactie
28 Dagen lid
0 Likes
Rai1472
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Deze ‘verslaggever’ heeft blijkbaar naar een andere wedstrijd gekeken… Daarnaast gaf vd Elshout de geweldige assist en niet Taghalline…stuitend…

Celta de Grifo
29 Reacties
851 Dagen lid
22 Likes
Celta de Grifo
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@FCupdate: Correctie, pass was van Tobias van den Elshout. --> "Na een schitterende pass van Oussama Targhalline schoot Anis Hadj Moussa raak: 1-1." Verder was het inderdaad niet best, met vooral een beschamende eerste helft. 2ehelft iets beter en gelukkig het doel bereikt. Toch een goede stout voor opengetrokken. Bezoekers hadden meer verdiend. Jammer dat Ueda niet scoorde in zijn misschien wel laatste thuiswedstrijd.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
8 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

the furyan
224 Reacties
193 Dagen lid
284 Likes
the furyan
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

+18 miljoen zo denk ik dan maar. Voor de rest was het matig .

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@the furyan gefeliciteerd, op naar volgend seizoen.

Vriendje Stokvis
1.917 Reacties
627 Dagen lid
9.149 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

40 miljoen

the furyan
224 Reacties
193 Dagen lid
284 Likes
the furyan
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

40m kan het worden maar het startgeld is geloof ik 18m. @rudolf jij ook gefeliciteerd ! En stokvis ook het is binnen we gaan Europa weer in met dat perspectief kunne we leuk spelers aantrekken. we gaan het weer zien er zit meer in sommige spelers . Cl haalt soms het beste uit spelers hebben we in het verleden gezien.

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

De eerste helft was inderdaad matig, vooral met Lotomba en Deijl als backs. Toen Read en Smal erin kwamen, en met name Read, zag je direct een enorme kwaliteitsimpuls. Read lijkt soms wel een ervaren topspeler van 35 vergeleken met de andere 21 die op het veld staan. Echt een enorme klasbak. Na de 1-1 wilde Feyenoord eigenlijk niet meer voetballen en dat vond ik persoonlijk wel tricky, want dan roep je de narigheid een beetje over jezelf af. Gelukkig bleek de concurrentie uiteindelijk nog zwakker. Champions League is binnen. Gefeliciteerd Feyenoorders!

Kramer
Erkende gebruiker! Meer info
2.954 Reacties
1.351 Dagen lid
19.875 Likes
Kramer
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Das in de pocket, gefeliciteerd!

0laf
1.252 Reacties
1.351 Dagen lid
5.795 Likes
0laf
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Dank je

VARcheck
379 Reacties
346 Dagen lid
218 Likes
VARcheck
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Proficiat Feyenoord met de CL plaatsing! Het was wel wat billenknijpen. De andere gunstige wedstrijduitslagen hielpen ook lekker mee.

Jopie14
352 Reacties
125 Dagen lid
419 Likes
Jopie14
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

Gefeliciteerd met de plaatsing en de pegels.

Pietjanhendrik
544 Reacties
321 Dagen lid
562 Likes
Pietjanhendrik
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

de penningmeester is al begonnen met tellen

Rai1472
1 Reactie
28 Dagen lid
0 Likes
Rai1472
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Deze ‘verslaggever’ heeft blijkbaar naar een andere wedstrijd gekeken… Daarnaast gaf vd Elshout de geweldige assist en niet Taghalline…stuitend…

Celta de Grifo
29 Reacties
851 Dagen lid
22 Likes
Celta de Grifo
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

@FCupdate: Correctie, pass was van Tobias van den Elshout. --> "Na een schitterende pass van Oussama Targhalline schoot Anis Hadj Moussa raak: 1-1." Verder was het inderdaad niet best, met vooral een beschamende eerste helft. 2ehelft iets beter en gelukkig het doel bereikt. Toch een goede stout voor opengetrokken. Bezoekers hadden meer verdiend. Jammer dat Ueda niet scoorde in zijn misschien wel laatste thuiswedstrijd.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen