De teleurstelling is groot bij NAC Breda-trainer Carl Hoefkens na de degradatie naar de Keuken Kampioen Divisie. De trainer kan zijn ploeg weinig verwijten, maar kijkt wel met een kritische blik naar hoe Excelsior vandaag heeft gevoetbald.
"Ik denk dat we enorm hard gewerkt hebben om dit scenario te vermijden", begint de trainer van de Brabantse club voor de camera's van ESPN. "Als het dan uiteindelijk de waarheid is, dan is dat ongelooflijk hard om te aanvaarden." Hoefkens zag zijn ploeg zondagmiddag goed voetballen tegen SC Heerenveen, maar de wedstrijd werd uiteindelijk niet uitgespeeld omdat een klein groepje supporters het duel doelbewust staakte.
"Het is ongelooflijk zwaar om te degraderen. Het gooien van vuurwerk of een duel moedwillig laten staken past niet bij NAC. Alle andere dingen, zoals de spandoeken, dat mag natuurlijk. Dat is een vorm van frustratie uiten, maar je moet wel weten hoe ver je daarin kunt gaan. Mijn gevoel van teleurstelling is groter dan mijn gevoel van frustratie. Het is gewoon jammer dat dit moet gebeuren, omdat wij heel fijne en goede fans hebben."
Hoefkens vindt dat hij zijn elftal in ieder geval niets kan verwijten: "Ik denk dat wij er op een sportieve manier alles aan gedaan hebben. Dan zie je bij Excelsior - FC Volendam een remise aankomen en dat er niet veel meer gaat gebeuren. Dat was voor mij een heel bizar gezicht, omdat dat weinig met fair play te maken heeft", sneert de coach naar de Rotterdamse club, die zich zondag veiligspeelde in de Eredivisie door de remise tegen FC Volendam.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Opvallend vind ik dat steeds weer het a-sociale gedrag en soms ronduit gewelddadige gedrag van voetbal-hooligans wordt aangepakt met fluwelen handschoentjes, ook nu weer door Hoefkens. In plaats daarvan wel verwijten maken aan Excelsior, terwijl het grootste deel van de wedstrijd er gewoon gevoetbald en gestreden werd, is dan wel wat droevig. Tsja, NAC heeft zichzelf gedegradeerd toch?
De schuld ligt niet bij Excelsior want dat gaat maar over één wedstrijd. Het feit is dat NAC het hele seizoen te weinig goede wedstrijden heeft gespeeld en daardoor op een plaats staan waar ze behoren te staan en daar kan Excelsior niets aan doen net zoals Volendam en Telstar.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Opvallend vind ik dat steeds weer het a-sociale gedrag en soms ronduit gewelddadige gedrag van voetbal-hooligans wordt aangepakt met fluwelen handschoentjes, ook nu weer door Hoefkens. In plaats daarvan wel verwijten maken aan Excelsior, terwijl het grootste deel van de wedstrijd er gewoon gevoetbald en gestreden werd, is dan wel wat droevig. Tsja, NAC heeft zichzelf gedegradeerd toch?
De schuld ligt niet bij Excelsior want dat gaat maar over één wedstrijd. Het feit is dat NAC het hele seizoen te weinig goede wedstrijden heeft gespeeld en daardoor op een plaats staan waar ze behoren te staan en daar kan Excelsior niets aan doen net zoals Volendam en Telstar.