Feyenoord-fans zingen plots over Ajax: 'Waarom juist op dit moment?'

13 mei 2026, 07:25
Supporters van Feyenoord
Foto: © Imago
11 reacties

Supporters van Feyenoord vierden zondag niet alleen het bereiken van de Champions League, maar ook de misère bij rivaal Ajax. Na de laatste thuiswedstrijd van het seizoen zongen Feyenoord-supporters ‘helemaal niets in Amsterdam’. Presentator Bart Nolles van FC Rijnmond kan daar niet zoveel begrip voor opbrengen.

“Feyenoord haalt de doelstelling inderdaad: tweede worden, het maximaal haalbare dit jaar. Daar hebben ze zwaar voor gevochten en geknokt. En dan gaat een deel van de supporters een liedje zingen over dat er in Amsterdam niets is gehaald. Waarom doen ze dat?”, vraagt Nolles zich af. Analist Geert den Ouden antwoordt: “Omdat er bij een deel van het publiek een constante aversie is tegen alles wat met Amsterdam te maken heeft. Dus ook met Ajax.”

Artikel gaat verder onder video

Nolles verzucht: “Je haalt als club waar je zo enorm naar hebt gestreefd, waar je zo onwijs voor hebt gevochten…” Nog voordat hij z’n zin afmaakt, zegt Den Ouden: “Het is jammer dat de focus nu niet ligt op de prestaties van Feyenoord, want die prestatie is natuurlijk ook gewoon goed. Ze hebben de Champions League gehaald, punt, klaar. De manier waarop doet er dan even niet toe, ze hebben het gehaald. Maar ja, dat horen we toch heel vaak rondom wedstrijden van Ajax en Feyenoord: dat de focus daarop ligt.”

“Het hoort er ook wel bij”, erkent Nolles. “Gedurende een wedstrijd en gedurende een seizoen. Maar juist op dit specifieke moment, zo’n belangrijk moment voor de club… hoezo ben je dan alsnog met een andere club bezig?” Den Ouden wijst naar het verloop van Ajax – FC Utrecht: “Misschien had het er ook mee te maken dat Ajax in blessuretijd nog met 1-2 verloor. Ik denk dat dat wel meespeelt, zeker.”

Voormalig ADO Den Haag-sterspeler Nasser El Khayati vult aan: “Voor de traditionele top drie is het natuurlijk cruciaal om Champions League-voetbal binnen te halen. Dan is het voor Feyenoord altijd lekker als Ajax het niet haalt. Dat geeft nog wat extra lading.” Overigens is het nog niet gezegd dat Ajax het seizoen met ‘helemaal niets’ afsluit: de club zal in ieder geval de play-offs halen om een plek in de Conference League-voorronde en kan maximaal nog als derde eindigen, waarmee een Champions League-voorrondeticket wordt veiliggesteld.

Wat vind jij van het lied van de Feyenoord-fans?

Laden...
782 stemmen
Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

Officiële tickets voor Europese topwedstrijden koop je veilig en vertrouwd bij FCUpdate.nl

  • Ticketshop
Meest relevant
Nieuwste
Oudste
6 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Koos015
3 Reacties
577 Dagen lid
10 Likes
Koos015
Link gekopieerd!
  • 8
    + 1
avatar

Leggen deze mensen onder een steen of hebben ze een zwak voor ajax ? Dit lied wordt bijna in elk stadion in nederland gezingen.

Kicker
358 Reacties
695 Dagen lid
803 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Als je altijd al als club naar een club als Ajax moet opkijken en je eindigt in de competitie met heel veel geluk eens een keer erboven, dan snap ik de euforie van deze supporters wel. Je gaat het dan vieren alsof je de CL en de wereldbeker voor clubs hebt gewonnen. Ah ja, een beetje plezier moet je je concurrent wel gunnen vind ik.

Kicker
358 Reacties
695 Dagen lid
803 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

@TripleXXX, dat komt omdat andere clubs (ook Ajax) behalve PSV het helemaal laten afweten in de strijd om plek 2.

TripleXXX
114 Reacties
250 Dagen lid
137 Likes
TripleXXX
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

7 punten verschil noem ik niet heel veel geluk😱. Voor de rest snap ik je wel, Ajax blijft altijd de grootste.

Vriendje Stokvis
1.917 Reacties
627 Dagen lid
9.149 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

De conference League kunnen ze nog halen. Dus even wat te vroeg gezongen.

Roxxer
3 Reacties
1.351 Dagen lid
5 Likes
Roxxer
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

@Vriendje Stokvis ze kunnen zelfs nog Champions League halen.

Polleke1954
15 Reacties
374 Dagen lid
10 Likes
Polleke1954
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Toen Feyenoord in 2022 de finale speelde en helaas verloor van AS Roma in de Conference League vonden ze in 020 dit een minderwaardige competitie waar zij niet in wilden spelen. Nu mogen ze blij zijn als ze zich daarvoor kwalificeren. LOL!!!!!!

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

Het is gewoon een traditie in het voetbal, en bovendien gebeurt het bij vrijwel iedere club. Vroeger hoorde je vanuit Amsterdam ook regelmatig “helemaal niets in Rotterdam”. Alleen valt het nu in Rotterdam wat meer op, omdat er de laatste vijf jaar simpelweg meer succes is dan in Amsterdam. Eerst kon je er nog om lachen, maar inmiddels beginnen sommige mensen bijna medelijden te krijgen met de situatie daar. Zoals Berghuis zelf ook zei: je moet het op de kin nemen en gewoon doorgaan.

Kevin Hommeles
163 Reacties
888 Dagen lid
878 Likes
Kevin Hommeles
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Wat heeft Feyenoord gewonnen dan? Daarnaast laten ze alleen maar blijken, keer op keer, de haat voor Ajax is groter dan de liefde voor hun club.

Polleke1954
15 Reacties
374 Dagen lid
10 Likes
Polleke1954
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Wat denk je van ongeveer 40 miljoen gegarandeerd voor het bereiken van de CL?

CG
3.525 Reacties
1.049 Dagen lid
13.998 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

We zijn al blij als we überhaupt nu de 3e plaats halen!!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen

Reacties

Meest relevant
Nieuwste
Oudste
6 reacties
Vanaf level 0
Vanaf level 1
Vanaf level 2
Vanaf level 3
Vanaf level 4
Vanaf level 5
Vanaf level 6
Vanaf level 7
Vanaf level 8

Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.

Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.

Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.

Koos015
3 Reacties
577 Dagen lid
10 Likes
Koos015
Link gekopieerd!
  • 8
    + 1
avatar

Leggen deze mensen onder een steen of hebben ze een zwak voor ajax ? Dit lied wordt bijna in elk stadion in nederland gezingen.

Kicker
358 Reacties
695 Dagen lid
803 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

Als je altijd al als club naar een club als Ajax moet opkijken en je eindigt in de competitie met heel veel geluk eens een keer erboven, dan snap ik de euforie van deze supporters wel. Je gaat het dan vieren alsof je de CL en de wereldbeker voor clubs hebt gewonnen. Ah ja, een beetje plezier moet je je concurrent wel gunnen vind ik.

Kicker
358 Reacties
695 Dagen lid
803 Likes
Kicker
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

@TripleXXX, dat komt omdat andere clubs (ook Ajax) behalve PSV het helemaal laten afweten in de strijd om plek 2.

TripleXXX
114 Reacties
250 Dagen lid
137 Likes
TripleXXX
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

7 punten verschil noem ik niet heel veel geluk😱. Voor de rest snap ik je wel, Ajax blijft altijd de grootste.

Vriendje Stokvis
1.917 Reacties
627 Dagen lid
9.149 Likes
Vriendje Stokvis
Link gekopieerd!
  • 1
    + 1
avatar

De conference League kunnen ze nog halen. Dus even wat te vroeg gezongen.

Roxxer
3 Reacties
1.351 Dagen lid
5 Likes
Roxxer
Link gekopieerd!
  • 3
    + 1
avatar

@Vriendje Stokvis ze kunnen zelfs nog Champions League halen.

Polleke1954
15 Reacties
374 Dagen lid
10 Likes
Polleke1954
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Toen Feyenoord in 2022 de finale speelde en helaas verloor van AS Roma in de Conference League vonden ze in 020 dit een minderwaardige competitie waar zij niet in wilden spelen. Nu mogen ze blij zijn als ze zich daarvoor kwalificeren. LOL!!!!!!

21
992 Reacties
214 Dagen lid
2.841 Likes
21
Link gekopieerd!
  • 4
    + 1
avatar

Het is gewoon een traditie in het voetbal, en bovendien gebeurt het bij vrijwel iedere club. Vroeger hoorde je vanuit Amsterdam ook regelmatig “helemaal niets in Rotterdam”. Alleen valt het nu in Rotterdam wat meer op, omdat er de laatste vijf jaar simpelweg meer succes is dan in Amsterdam. Eerst kon je er nog om lachen, maar inmiddels beginnen sommige mensen bijna medelijden te krijgen met de situatie daar. Zoals Berghuis zelf ook zei: je moet het op de kin nemen en gewoon doorgaan.

Kevin Hommeles
163 Reacties
888 Dagen lid
878 Likes
Kevin Hommeles
Link gekopieerd!
  • 2
    + 1
avatar

Wat heeft Feyenoord gewonnen dan? Daarnaast laten ze alleen maar blijken, keer op keer, de haat voor Ajax is groter dan de liefde voor hun club.

Polleke1954
15 Reacties
374 Dagen lid
10 Likes
Polleke1954
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

Wat denk je van ongeveer 40 miljoen gegarandeerd voor het bereiken van de CL?

CG
3.525 Reacties
1.049 Dagen lid
13.998 Likes
CG
Link gekopieerd!
  • 0
    + 1
avatar

We zijn al blij als we überhaupt nu de 3e plaats halen!!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Inloggen