Feyenoord neemt zondag mogelijk afscheid van twee spelers die zich dit seizoen nadrukkelijk in de kijker hebben gespeeld. Binnen de club wordt serieus rekening gehouden met een zomers vertrek van Givairo Read en Ayase Ueda, die tegen PEC Zwolle vermoedelijk hun laatste wedstrijd voor Feyenoord spelen. Dat schrijft Rijnmond.
De interesse in Read sluimert al maanden en komt niet van de minste clubs. De negentienjarige rechtsback ligt nog jarenlang vast in De Kuip, maar staat op de radar van Europese grootmachten als Bayern München en Manchester City. Feyenoord beseft dat het goud in handen heeft en mikt naar verluidt op een transfersom van minimaal dertig miljoen euro.
Ook Ueda lijkt bezig aan zijn laatste weken in Rotterdam. De Japanse spits, die nog een contract voor twee seizoenen heeft, geniet belangstelling vanuit de Premier League. Daarbij worden onder meer Everton en Brighton & Hove Albion genoemd. Feyenoord zou voor de aanvaller ongeveer de helft van het bedrag verlangen dat voor Read op tafel moet komen.
Niet alleen Read en Ueda zorgen voor beweging achter de schermen in De Kuip. Ook Anis Hadj Moussa staat nadrukkelijk in de belangstelling van buitenlandse clubs. De buitenspeler werd eerder al gelinkt aan Benfica, terwijl inmiddels ook Lille OSC zich zou hebben gemeld.
Voor Hadj Moussa zou een overstap naar Lille extra bijzonder zijn. De Algerijn groeide op in de regio van de Franse club, maar Feyenoord werkt niet zomaar mee aan een vertrek. De aanvaller ligt nog vast tot medio 2030, waardoor de Rotterdammers stevig kunnen inzetten bij eventuele onderhandelingen.
Robin van Persie liet na het duel met AZ bovendien doorschemeren dat er de komende periode gesprekken volgen met verschillende spelers over hun toekomst. Het vooruitzicht op Champions League-voetbal kan daarin een belangrijke rol spelen.
Ook op keepersgebied staat Feyenoord voor een drukke zomer. Na het vertrek van Justin Bijlow naar Genoa werd Steven Benda gehuurd, maar een langer verblijf van de Duitser lijkt er niet in te zitten.
Daardoor verschuift de aandacht automatisch naar Timon Wellenreuther. De doelman gaat zijn laatste contractjaar in en Feyenoord weet dat dit het moment is om nog een transfersom voor hem te ontvangen. Vanuit Duitsland zou al contact zijn gezocht met zijn zaakwaarnemer.
De clubleiding houdt er daardoor serieus rekening mee dat er komende zomer niet alleen een nieuwe eerste keeper, maar ook een nieuwe reservedoelman moet worden gehaald.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Bij Feyenoord kunnen ze blijkbaar nog steeds wereldspelers voor koopjes ophalen en ontwikkelen tot absolute topspelers. Als ik zie hoe Hancko nu staat te schitteren bij Atlético voor “maar” dertig miljoen, dan zou ik iedere Europese topclub adviseren om voor Read gewoon direct 45 miljoen neer te leggen. En zelfs dat voelt tegenwoordig nog als een koopje voor zo’n speler. Dat is inmiddels gewoon het niveau waar Feyenoord naartoe gegroeid is. Jongens komen hier binnen, ontwikkelen zich in recordtempo en vertrekken vervolgens naar de absolute top van Europa. Read is negentien en speelt met een volwassenheid alsof hij al jaren meedraait op het hoogste niveau. Rust, duelkracht, lef aan de bal, positionering… daar betaal je in deze markt gewoon de hoofdprijs voor. Ik denk ook dat Feyenoord tegenwoordig veel sterker in onderhandelingen staat. Met mensen als Eenhoorn op de achtergrond en straks een nieuwe TD verwacht ik echt dat de club de poot stijf gaat houden. Niet meer dat oude Feyenoord dat snel tevreden moest zijn met een mooi bedrag, maar een club die weet wat haar spelers waard zijn. Feyenoord is financieel, sportief en qua uitstraling gewoon een serieuze Europese club geworden. De tijd dat clubs hier even goedkoop kwamen shoppen loopt langzaam ten einde. Dus voor nu aan alle topclubs haal ze snel voor je te laat bent. Het komt uit een goed nest.
@21 ook paixao wieffer en aursnes zijn mooie voorbeelden. Alle 3 zijn vaste basisspelers bij hun clubs, waarvan er 2 structureel Europees spelen. Wieffer zit weliswaar bij een middenmotor, maar ook daar vonden ze hem een koopje, vergeleken met wat hij voor het team betekent.
Givairo heeft dit seizoen in de Eredivisie pas 3x de 90 minuten volgemaakt. Een Europese topclub zal ook kijken naar de belastbaarheid van een speler. Dat lijkt bij Givairo een behoorlijk risico. Ik kan me niet voorstellen dat een topclub 30mln+ gaat betalen voor een rechtsback die zich nog moet bewijzen.
@Roxxer hij heeft wel meer wedstrijden volgemaakt dit seizoen, maar zover gaan je seizoensstatistieken waarschijnlijk niet. Laat me raden, de 1e wedstrijd die je kan zien is feyenoord - psv? Ze hebben vorig jaar al genoeg gezien en hij heeft zich dit jaar willen door ontwikkelen. Helaas kwam daar, zoals bij heel veel selectiespelers dit seizoen, een flinke blessure tussendoor, en dat hij te vroeg weer werd ingebracht en daardoor weer een blessure opliep helpt ook niet echt mee.
@peterdejong1983 Dit seizoen heeft hij in de Eredivisie enkel bij AZ thuis, Volendam uit en Heerenveen uit de 90 minuten volgemaakt. In alle andere 12 Eredivisiewedstrijden waarin hij minuten heeft gemaakt is hij ofwel voortijdig gewisseld ofwel vanaf de bank gekomen. PSV thuis heeft hij ook niet volgemaakt, toen werd hij in 88e minuut gewisseld.
Leuk dat ze weggaan maar het is met de CL voor de deur wel de bedoeling dat er ook goede vervangers gehaald worden. Gelet op de wijzigingen bij de directeuren en de komende drukke zomer hoop ik dat de directie snel op orde is
@Solymar ik ben vooral benieuwd naar zechiel en mitchell. Zechiel heeft zichzelf goed laten zien, en als mitchell zich zelf wat meer onder controle heeft weten te krijgen in plaats van het hele wilde dan hebben ze 2 hele leuke spelers terug in de selectie
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Bij Feyenoord kunnen ze blijkbaar nog steeds wereldspelers voor koopjes ophalen en ontwikkelen tot absolute topspelers. Als ik zie hoe Hancko nu staat te schitteren bij Atlético voor “maar” dertig miljoen, dan zou ik iedere Europese topclub adviseren om voor Read gewoon direct 45 miljoen neer te leggen. En zelfs dat voelt tegenwoordig nog als een koopje voor zo’n speler. Dat is inmiddels gewoon het niveau waar Feyenoord naartoe gegroeid is. Jongens komen hier binnen, ontwikkelen zich in recordtempo en vertrekken vervolgens naar de absolute top van Europa. Read is negentien en speelt met een volwassenheid alsof hij al jaren meedraait op het hoogste niveau. Rust, duelkracht, lef aan de bal, positionering… daar betaal je in deze markt gewoon de hoofdprijs voor. Ik denk ook dat Feyenoord tegenwoordig veel sterker in onderhandelingen staat. Met mensen als Eenhoorn op de achtergrond en straks een nieuwe TD verwacht ik echt dat de club de poot stijf gaat houden. Niet meer dat oude Feyenoord dat snel tevreden moest zijn met een mooi bedrag, maar een club die weet wat haar spelers waard zijn. Feyenoord is financieel, sportief en qua uitstraling gewoon een serieuze Europese club geworden. De tijd dat clubs hier even goedkoop kwamen shoppen loopt langzaam ten einde. Dus voor nu aan alle topclubs haal ze snel voor je te laat bent. Het komt uit een goed nest.
@21 ook paixao wieffer en aursnes zijn mooie voorbeelden. Alle 3 zijn vaste basisspelers bij hun clubs, waarvan er 2 structureel Europees spelen. Wieffer zit weliswaar bij een middenmotor, maar ook daar vonden ze hem een koopje, vergeleken met wat hij voor het team betekent.
Givairo heeft dit seizoen in de Eredivisie pas 3x de 90 minuten volgemaakt. Een Europese topclub zal ook kijken naar de belastbaarheid van een speler. Dat lijkt bij Givairo een behoorlijk risico. Ik kan me niet voorstellen dat een topclub 30mln+ gaat betalen voor een rechtsback die zich nog moet bewijzen.
@Roxxer hij heeft wel meer wedstrijden volgemaakt dit seizoen, maar zover gaan je seizoensstatistieken waarschijnlijk niet. Laat me raden, de 1e wedstrijd die je kan zien is feyenoord - psv? Ze hebben vorig jaar al genoeg gezien en hij heeft zich dit jaar willen door ontwikkelen. Helaas kwam daar, zoals bij heel veel selectiespelers dit seizoen, een flinke blessure tussendoor, en dat hij te vroeg weer werd ingebracht en daardoor weer een blessure opliep helpt ook niet echt mee.
@peterdejong1983 Dit seizoen heeft hij in de Eredivisie enkel bij AZ thuis, Volendam uit en Heerenveen uit de 90 minuten volgemaakt. In alle andere 12 Eredivisiewedstrijden waarin hij minuten heeft gemaakt is hij ofwel voortijdig gewisseld ofwel vanaf de bank gekomen. PSV thuis heeft hij ook niet volgemaakt, toen werd hij in 88e minuut gewisseld.
Leuk dat ze weggaan maar het is met de CL voor de deur wel de bedoeling dat er ook goede vervangers gehaald worden. Gelet op de wijzigingen bij de directeuren en de komende drukke zomer hoop ik dat de directie snel op orde is
@Solymar ik ben vooral benieuwd naar zechiel en mitchell. Zechiel heeft zichzelf goed laten zien, en als mitchell zich zelf wat meer onder controle heeft weten te krijgen in plaats van het hele wilde dan hebben ze 2 hele leuke spelers terug in de selectie