Feyenoord heeft dinsdagochtend het thuisshirt voor het seizoen 2025/26 gepresenteerd. Afgaande op de reacties op sociale media vinden supporters het tricot van kledingsponsor Castore behoorlijk aan de prijs. Ook met de manier waarop hoofdsponsor MediaMarkt wordt afgebeeld is lang niet iedereen even gelukkig.
Het nieuwe thuisshirt van Feyenoord ondergaat een aantal veranderingen ten opzichte van dat van het voorbije seizoen. Waren de kraag en de mouwen dit jaar nog zwart, is nu gekozen voor rood en wit. Ook het logo van de kledingsponsor is niet langer zwart, maar wordt in goud afgedrukt. Het logo van hoofdsponsor MediaMarkt is eveneens voorzien van een gouden omlijning.
LEES OOK: Sem Steijn doet Feyenoord-fans na seizoensafsluiting direct een belofte
Dat laatste detail valt niet bij alle supporters in de smaak. "Dat goud rondom MediaMarkt had niet gehoeven, zegmaar", reageert een fan onder de post op X waarin Feyenoord het nieuwe tenue presenteert. "Broekje is heel mooi! Shirtje ook, wel mijn twijfels over het goud rondom MediaMarkt. Wellicht groeit het", schrijft een tweede Feyenoord-supporter. "Is dat echt goud? Vandaar dat de prijs weer is gestegen", aldus een derde fan.
LEES OOK: 'Feyenoord ontvangt 'enorm bod' voor Hancko, Te Kloese deelt vraagprijs'
Het shirt is in de fanshop van Feyenoord voor een bedrag van 100 euro aan te schaffen, terwijl de Pro-uitvoering 140 euro kost. "Bloedmooi, maar wederom veel geld voor waarschijnlijk matige kwaliteit", toont een supporter zich kritisch. "Doe maar de prijs wat normaler maken, Feyenoord", schrijft een ander. "100 euro voor een Castore-shirtje", reageert een derde supporter.
👉 Feyenoord titelkandidaat in 2025/26? 'We kunnen gat met PSV en Ajax dichten' 🔗
👉 Beste Eredivisie-speler voetbalt volgens Theo Janssen in Rotterdam 🔗
👉 Perisic bedankt Feyenoord na kampioenschap met PSV 🔗
👉 Te Kloese bevestigt formele toenadering: ‘Maar nog geen bod gedaan’ 🔗
👉 ‘Feyenoord wil landskampioen terughalen naar De Kuip, concurrentie van Lazio’ 🔗
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Nou is 100 euro al veel voor een castore shirtje maar er gaan dus serieus mensen nog eens 40 euro extra uitgeven aan een verstevigd silicone logo van de club en sponsor, 3 ventilerende halo-oogjes onder de oksel, verstevigde dubbele stiksels aan zoom en mouwen. Je kan ze daar in Rotterdam ook echt alles wijsmaken
@gtsb 2.0, gelukkig krijgen de mensen daar met een seizoenskaart er nog wat voor terug. Maar dat mag ook wel als de instapprijs voor een seizoenskaart het duurste is van de hele eredivisie. En u mag van mij van elke club wat vinden.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Nou is 100 euro al veel voor een castore shirtje maar er gaan dus serieus mensen nog eens 40 euro extra uitgeven aan een verstevigd silicone logo van de club en sponsor, 3 ventilerende halo-oogjes onder de oksel, verstevigde dubbele stiksels aan zoom en mouwen. Je kan ze daar in Rotterdam ook echt alles wijsmaken
@gtsb 2.0, gelukkig krijgen de mensen daar met een seizoenskaart er nog wat voor terug. Maar dat mag ook wel als de instapprijs voor een seizoenskaart het duurste is van de hele eredivisie. En u mag van mij van elke club wat vinden.