Óscar García hoopt ook volgend seizoen hoofdtrainer van Ajax te zijn. Dat vertelt de Spanjaard na afloop van de wedstrijd tegen sc Heerenveen (0-0), die ertoe leidde dat de Amsterdammers zich via de play-offs moeten zien te plaatsen voor Europees voetbal. Wat García betreft had het duel in het Abe Lenstra Stadion overigens stilgelegd moeten worden vanwege de zware regenval.
Ajax had een overwinning nodig om ten koste van FC Twente naar de vierde plaats in de Eredivisie te stijgen, maar slaagde daar dus niet in. Als nummer vijf wacht nu een confrontatie met de nummer negen van de eindrangschikking, FC Groningen. Omdat de eigen Johan Cruijff ArenA wegens de concertreeks van Harry Styles niet beschikbaar is, wordt de halve finale afgewerkt in het Kras Stadion van FC Volendam.
García is dit seizoen al de derde hoofdtrainer van Ajax, nadat de club eerder afscheid nam van achtereenvolgens John Heitinga en Fred Grim. Het heeft er alle schijn van dat technisch directeur Jordi Cruijff komende zomer wéér een nieuwe coach gaat aanstellen. Deze week zou zelfs al een mondeling akkoord zijn bereikt met García's landgenoot Míchel (Girona), al bezwoer Cruijff in een reactie tegenover De Telegraaf dat die berichtgeving vanuit Spanje onjuist is.
Na afloop van het duel in Heerenveen krijgt García tijdens de persconferentie van Cristian Willaert (ESPN) de vraag of hij al met Cruijff heeft gesproken over zijn toekomst, en of hij aan zou willen blijven als hoofdtrainer. "Wat denk je zelf?", luidt het veelzeggende antwoord van de coach. "Nee, daar heb ik nog niet met Jordi over gesproken", zegt García daarna desgevraagd.
Vervolgens vraagt Johan Inan (Algemeen Dagblad) naar een moment zo'n twintig minuten voor tijd, waarin teammanager Jan Siemerink van Ajax contact zocht met de vierde official van dienst, Thomas Hardeman. "Hebben jullie hem gevraagd om de wedstrijd stil te laten leggen en wat was het antwoord?", wil Inan weten. García bevestigt dat Ajax inderdaad om een stillegging vroeg vanwege de zware regenval. Die maakte het veld in het Abe Lenstra Stadion, zo zeiden zijn spelers Davy Klaassen en Sean Steur eerder al, 'onbespeelbaar'. Er kwam echter 'no answer' (geen antwoord, red.). "Nee, daar begrijp ik niks van", aldus García.
Inan speculeert vervolgens dat de weigering te maken zou hebben met het feit dat Ajax zo voordeel zou kunnen hebben ten opzichte van de concurrentie, aangezien alle negen wedstrijden tijdens de laatste speelronde tegelijk werden afgewerkt. "Wij hebben deze situatie niet gecreëerd", reageert García. "Wij hebben niet de macht om het laten regenen en de wedstrijd stil te laten leggen, zodat we de resultaten op de andere velden weten. Het is overduidelijk dat we niet onder dezelfde omstandigheden (als de concurrentie, red.) speelden."
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Aan de ene kant weet je niet wat i kan bereiken als hij wel een voorbereiding meedoet. Maar zijn wissels deze wedstrijden vond ik ook niets en niet getuige van lef.
@Kramer
Als je Dan moet scoren en je haalt er vervolgens een aanvaller af, dan ben je ook niet geschikt. Alles of play offs Maar Dan gaat hij zo laf voetballen. Nee deze meneer hoeft wat mij betreft niet meer voor de groep te staan
Grapje? De beste back zette hij op de bank (Tomiyasu), en hij heeft in 10 wedstrijden 3 keer gewonnen, 3 keer verloren en 4 keer gelijkgespeeld. Geen gevoel voor topvoetbal, blijkbaar. En de regen de schuld geven na 70 droge minuten zonder goal is echt sneu.
Altijd excuses zoeken voor dat het regent was het ook al niet om aan te zien niemand bij ajax die de mouwen op stropte om de laaste wedstrijd te willen winnen was slappe hap straks als ze de play off verliezen hebben ze weer wat anders als excuus oscar prima voor tweede elftal eerste ongeschikt
Er werd eerst gezegd dat er een grote schoonmaak gehouden zou komen (ik dacht 17 spelers) en dat mijn advies zou zijn om daar zes hele goede spelers ervoor terug nemen, in elke linie twee spelers. Hierdoor is de kans zéér groot aanwezig voor een wél zéér goede jeugddoorstroming!!
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Aan de ene kant weet je niet wat i kan bereiken als hij wel een voorbereiding meedoet. Maar zijn wissels deze wedstrijden vond ik ook niets en niet getuige van lef.
@Kramer
Als je Dan moet scoren en je haalt er vervolgens een aanvaller af, dan ben je ook niet geschikt. Alles of play offs Maar Dan gaat hij zo laf voetballen. Nee deze meneer hoeft wat mij betreft niet meer voor de groep te staan
Grapje? De beste back zette hij op de bank (Tomiyasu), en hij heeft in 10 wedstrijden 3 keer gewonnen, 3 keer verloren en 4 keer gelijkgespeeld. Geen gevoel voor topvoetbal, blijkbaar. En de regen de schuld geven na 70 droge minuten zonder goal is echt sneu.
Altijd excuses zoeken voor dat het regent was het ook al niet om aan te zien niemand bij ajax die de mouwen op stropte om de laaste wedstrijd te willen winnen was slappe hap straks als ze de play off verliezen hebben ze weer wat anders als excuus oscar prima voor tweede elftal eerste ongeschikt
Er werd eerst gezegd dat er een grote schoonmaak gehouden zou komen (ik dacht 17 spelers) en dat mijn advies zou zijn om daar zes hele goede spelers ervoor terug nemen, in elke linie twee spelers. Hierdoor is de kans zéér groot aanwezig voor een wél zéér goede jeugddoorstroming!!