Rudi Garcia heeft tekst en uitleg gegeven waarom Mika Godts niet is opgeroepen om met België mee te gaan naar het WK. De aanvaller van Ajax kan uitstekende statistieken overleggen, maar is buiten de boot gevallen.
Godts is dit seizoen de absolute uitblinker van Ajax. In 31 wedstrijden in de Eredivisie was de buitenspeler goed voor zeventien treffers en twaalf assists. In maart werd hij voor het eerst opgeroepen voor België en speelde hij ook direct zijn eerste twee interlands. Godts hoopte er vanzelfsprekend op dat die oproep betekende dat hij ook deze zomer bij de selectie zou zitten, als België afreist naar Noord-Amerika voor het WK in Canada, Mexico en de Verenigde Staten.
Vrijdagmiddag maakte Garcia zijn selectie bekend, waarin de naam van Godts ontbrak. “Ik wil niet te veel praten over spelers die er niet bij zijn, maar het klopt dat de statistieken van Godts straf zijn”, liet de bondscoach weten onder de indruk te zijn van de Ajax-ster. Ook blikt Garcia tevreden terug op het optreden van de linksbuiten tijdens de vorige interlandperiode, maar het is de concurrentie die Godts heeft genekt.
“Kijk eens naar onze opties op de linkerflank”, legt Garcia uit. “Daar hebben we de twee besten van de Premier League met Leandro Trossard, die de titel en Champions League kan winnen met Arsenal, en Jérémy Doku, die de X-factor van Manchester City is.” Ook kan Diego Moreira op die positie uit de voeten. “Net als Matías Fernández Pardo, hoewel we die laatste niet meenemen voor die positie. Het wordt dan moeilijk om nog een vijfde optie mee te nemen. Mika was er wel dichtbij.”
Garcia benadrukt dat Godts en de anderen die net buiten de boot zijn gevallen wel beschikbaar moeten blijven. “Van de voorselectie moet iedereen stand-by blijven. De spelers die daarop staan moeten beschikbaar blijven, ook al is het zwaar. Ik snap de teleurstelling, maar het WK is pas over vijf weken, dus er kan nog altijd iets gebeuren.”
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
@CG De Japanse spelers zijn niet beter dan Godts. Er zijn bij België op zijn positie al 2 spelers die in Engeland bij de topclubs Manchester City (Doku) en Arsenal (Trossard)spelen. Een derde speler op die positie erbij die bij Ajax in de ED speelt is kennelijk teveel, dus de keuze voor Garcia is niet zo moeilijk. Wat ik van hem hebt begrepen is dat Godts stand-by moet blijven. Er kunnen nog spelers geblesseerd raken of ziek worden wat uiteraard niet te hopen is en landen hebben nog tot 1 dag voor hun eerste groepswedstrijd de tijd om vervangers op te roepen.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
@CG De Japanse spelers zijn niet beter dan Godts. Er zijn bij België op zijn positie al 2 spelers die in Engeland bij de topclubs Manchester City (Doku) en Arsenal (Trossard)spelen. Een derde speler op die positie erbij die bij Ajax in de ED speelt is kennelijk teveel, dus de keuze voor Garcia is niet zo moeilijk. Wat ik van hem hebt begrepen is dat Godts stand-by moet blijven. Er kunnen nog spelers geblesseerd raken of ziek worden wat uiteraard niet te hopen is en landen hebben nog tot 1 dag voor hun eerste groepswedstrijd de tijd om vervangers op te roepen.