Op Curaçao wordt momenteel koortsachtig vergaderd over het bondscoachschap, zo claimt Wilfred Genee donderdagavond in Vandaag Inside. De voetbalbond zou met de huidige keuzeheer, Fred Rutten, naar het WK willen, maar veel andere partijen - waaronder de spelersgroep - zou juist inzetten op een terugkeer van zijn voorganger, Dick Advocaat.
De Kleine Generaal schreef geschiedenis door Curaçao, als kleinste land in de historie, naar de WK-eindronde te leiden. Advocaat maakte even later echter bekend vanwege de gezondheidssituatie van zijn dochter zelf niet mee te gaan naar het eindtoernooi. De Curaçaose voetbalbond stelde daarop, mede op voorspraak van zijn voorganger, Rutten aan als nieuwe keuzeheer.
Inmiddels gaat het met de dochter van Advocaat weer de goede kant op, volgens de laatste berichten althans. De ervaren coach is zelf inmiddels bovendien weer aan het werk gegaan, als adviseur van trainer Robin van Persie bij Feyenoord.
Nadat Johan Derksen woensdag in Vandaag Inside al wist te melden dat de selectie van Curaçao inmiddels wel klaar zou zijn met Rutten en snakt naar een terugkeer van Advocaat, komt presentator Genee een dag later met het nieuws dat dat scenario nu daadwerkelijk op tafel ligt. "Op dit moment overlegt de Curaçaose voetbalbond wie nou uiteindelijk de bondscoach gaat zijn", aldus Genee. "Dick is nog steeds een optie, maar Fred willen ze misschien ook nog steeds heel graag aanhouden."
"Het lijkt erop dat de bond nog steeds neigt naar Fred", vervolgt Genee, "maar eigenlijk willen de spelers, alle mensen op het eiland en zeker de sponsor, Corendon, heel graag Dick zien terugkomen." Derksen zegt dat hij de mening van de spelers belangrijker vindt dan die van de bond. Genee is het daarmee eens. "Ze moeten het alleen wel netjes spelen met Fred", aldus De Snor.
René van der Gijp vraagt op ongelovige toon hoe de vergadering eruitziet: "Komen ze vandaag bij elkaar? Met Dick, ook?" Genee zegt: "Ze komen vandaag bij elkaar. Ik denk dat er ook met Dick gesproken, maar het vijfkoppige bestuur is nú aan het overleggen wie het wordt: Fred of Dick."
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
tis bizar om te zien dat genee en derksen advocaat nog dat team in lullen..maar t antwoord hebben ze zelf al gegeven...rutten doet alsof hij t wk wil gaan winnen terwijl hij allang weet dat hij 3 potjes aan de broek krijgt maar ergens is dit zielig voor advocaat want iedereen wil hem dan wel terug hebben nu..maarja om wat??ook om 3 potjes aan de broek te krijgen eigenlijk..
Lastig. Advocaat koos zijn dochter boven het wk, wat te prijzen is, dat zou elke goede vader doen. Maar nu (b)lijkt het 'minder erg' te zijn dan werd verwacht en heeft hij weer wat ruimte. Hij is niet weggestuurd, heeft het hele traject met de groep afgelegd en kent de selectie als zijn broekzak. Maar rutten is aangesteld als vervanger met het idee dat die het moet gaan doen. Je kan een bondscoach altijd vervangen, al zou dat in dit geval niet chic zijn. Maar dit is een uitzonderingsgeval dat maar eens in de zoveel jaar voorkomt. Je kan ook zeggen : rutten zou deze kans nooit hebben gekregen als advocaat niet was gestopt en moet dankbaar zijn voor de tijd die het duurde. Maar ik begrijp hem ook wel als hij zegt : nu wil ik bewijzen dat mijn aanstelling en het vertrouwen in mij als vervanger terecht is.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
tis bizar om te zien dat genee en derksen advocaat nog dat team in lullen..maar t antwoord hebben ze zelf al gegeven...rutten doet alsof hij t wk wil gaan winnen terwijl hij allang weet dat hij 3 potjes aan de broek krijgt maar ergens is dit zielig voor advocaat want iedereen wil hem dan wel terug hebben nu..maarja om wat??ook om 3 potjes aan de broek te krijgen eigenlijk..
Lastig. Advocaat koos zijn dochter boven het wk, wat te prijzen is, dat zou elke goede vader doen. Maar nu (b)lijkt het 'minder erg' te zijn dan werd verwacht en heeft hij weer wat ruimte. Hij is niet weggestuurd, heeft het hele traject met de groep afgelegd en kent de selectie als zijn broekzak. Maar rutten is aangesteld als vervanger met het idee dat die het moet gaan doen. Je kan een bondscoach altijd vervangen, al zou dat in dit geval niet chic zijn. Maar dit is een uitzonderingsgeval dat maar eens in de zoveel jaar voorkomt. Je kan ook zeggen : rutten zou deze kans nooit hebben gekregen als advocaat niet was gestopt en moet dankbaar zijn voor de tijd die het duurde. Maar ik begrijp hem ook wel als hij zegt : nu wil ik bewijzen dat mijn aanstelling en het vertrouwen in mij als vervanger terecht is.