Mika Godts ontbreekt in de definitieve WK-selectie van de Rode Duivels en dat besluit heeft volgens journalist Sacha Tavolieri alles te maken met angst bij de technische staf. De Belgische bondscoach Rudi García zou vrezen dat de smaakmaker van Ajax moeite zou hebben met een reserverol achter Jérémy Doku.
Op sociale media deelt de Waalse journalist de vermeende achtergrond van het passeren van de twintigjarige aanvaller. Volgens hem ziet de technische staf van België in de speler een pure linksbuiten, een positie waar de concurrentie momenteel moordend is. Omdat de Ajacied veroordeeld zou zijn tot een rol als vaste stand-in voor Doku, bestond de vrees dat de sfeer in de selectie daaronder zou lijden.
"Volgens de laatste geluiden schuilt de afwezigheid van Mika Godts vooral in de vrees van de technische staf van de Rode Duivels om een speler te zien die de situatie slecht zou verdragen als hij niet zou spelen", zegt Tavolieri.
Opvallend is dat bondscoach García met een andere uitleg kwam: "Zijn statistieken zijn sterk, maar op de linkerflank hebben we al de twee beste Belgen uit de Premier League met Doku en Trossard. Doku is de X-factor van Manchester City, Trossard speelt de finale van de Champions League. Op links kunnen Moreira en Fernandez-Pardo nog spelen, dus het heeft geen zin om er een vijfde speler bij te nemen."
De keuze van de bondscoach is opvallend, aangezien de dribbelaar eerder dit jaar nog wel zijn debuut mocht maken voor de nationale ploeg. In maart viel de vleugelspits tijdens een vriendschappelijke ontmoeting met de Verenigde Staten in, waarbij hij destijds nota bene Doku verving. Ondanks een definitieve doorbraak op het hoogste niveau in Amsterdam, waar de aanvaller dit seizoen goed was voor zeventien doelpunten en twaalf assists in 31 Eredivisie-duels, moet hij het eindtoernooi dus aan zich voorbij laten gaan.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Hoezo is dat opvallend? Trossard was er bij de oefenwedstrijden eerder dit jaar niet bij wegens een blessure, dus toen zat Godts erbij als vervanger en mocht hij invallen. Nu Trossard terug is valt Godts af. Lijkt me juist vrij logisch.
Dat is toch geen verrassing? Hij zit echt nog wel een stuk achter Doku en Trossard. En omdat Lukaku geselecteerd is als "gok" voorin, wordt er echt geen derde linkerspits meegenomen. Dat Garcia hem liet debuteren in een oefenwedstrijd is teken van een goede bondscoach. Spelers die zich goed ontwikkelen een keer aan het werk willen zien in zo'n wedstrijd. Godts krijgt zijn kans nog wel een keer.
Iedere nieuwe gebruiker begint op level 0. Vanaf dat moment groeit je level automatisch mee met je activiteit binnen de community. Zodra je account is goedgekeurd en je actief meedoet door berichten te plaatsen, te reageren of anderen te helpen, laat je zien dat je betrokken bent.
Hoe vaker je op een positieve, respectvolle en constructieve manier bijdraagt, hoe sneller je level stijgt. Je kunt doorgroeien tot level 8, het hoogste niveau dat laat zien dat je een actieve en gewaardeerde deelnemer bent.
Het level-systeem is bedoeld als waardering voor goed gedrag en positieve interactie. Blijf dus vriendelijk, nieuwsgierig en actief: zo bouw je niet alleen aan je eigen level, maar ook aan een sterke en fijne community voor iedereen.
Hoezo is dat opvallend? Trossard was er bij de oefenwedstrijden eerder dit jaar niet bij wegens een blessure, dus toen zat Godts erbij als vervanger en mocht hij invallen. Nu Trossard terug is valt Godts af. Lijkt me juist vrij logisch.
Dat is toch geen verrassing? Hij zit echt nog wel een stuk achter Doku en Trossard. En omdat Lukaku geselecteerd is als "gok" voorin, wordt er echt geen derde linkerspits meegenomen. Dat Garcia hem liet debuteren in een oefenwedstrijd is teken van een goede bondscoach. Spelers die zich goed ontwikkelen een keer aan het werk willen zien in zo'n wedstrijd. Godts krijgt zijn kans nog wel een keer.